ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (طرح دعوا به موجب وکالت محضری)

در . ارسال به آرای منتخب

عنوان: طرح دعوا به موجب وکالت محضری

پیام: طرح دعوی به عنوان اصیل بر اساس وکالت نامه محضری امکان پذیر نیست؛ بنابراین به دلیل ذینفع نبودن خواهان، قرار رد دعوی صادر می شود.

مستندات: ماده 84 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب (در امور مدنی)-

شماره دادنامه قطعی : 9309982993400794

تاریخ دادنامه قطعی : 1394/02/01

گروه رأی: حقوقی

آراء منتخب پرونده:  دادگاه تجدیدنظر استان

 

رأی دادگاه بدوی

در خصوص دعوی خانم م. الف. به طرفیت آقای م. الف. به خواسته خلع ید از پلاک ثبتی . . . ، دادگاه توجهاً به محتویات پرونده، مستندات تقدیمی و اظهارات طرفین، نظر بر اینکه خواهان صریحاً اظهار داشته ملک به نام مادرم بوده و علیرغم اینکه ایشان زنده هستند از ناحیه مشارالیه با وکالتنامه محضری بدون اینکه وکیل دادگستری باشد اقدام به طرح دعوی کرده ام، لذا ذینفع در این امر نبوده مستنداً به ماده 84 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 79 قرار رد دعوی صادر و اعلام می گردد. رأی صادره حضوری محسوب و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

دادرس شعبه اول دادگاه عمومی بخش رودبارقصران - علیرضا حراج

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم م. الف. به طرفیت آقای م. الف. از دادنامه شماره 1155-930 مورخ 1393/6/31 صادره از شعبه اول دادگاه عمومی بخش رودبار قصران که به موجب آن قرار رد دعوای خواهان به دلیل نداشتن سمت قانونی صادر شده است با توجه به محتویات پرونده و ادله و مستندات ابرازی طرفین و تحقیقات انجام شده تجدیدنظرخواهی مقرون به دلیلی نیست که موجبات فسخ دادنامه معترض‌عنه را فراهم آورد و رأی صادره از نظر استناد به مواد و منابع قانونی و رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز فاقد اشکال بوده و بر اساس موازین قانونی و مستنبط از اصول و قواعد حقوقی اصدار یافته است. فلذا به استناد ماده 353 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته را عیناً تأیید و استوار می‌نماید. این رأی حضوری و قطعی است.

مستشاران شعبه 16 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

سیدفرخ مرتضوی - مجتبی شفیعی

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط