ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (شرط انتقال حق سرقفلی)

در . ارسال به آرای منتخب

شرط انتقال حق سرقفلی

مرجع صدور: شعبه 12 دادگاه تجدید نظر استان تهران

چکیده:
حق سرقفلی بدون مالکیت بر منافع عین مستأجره قابل‌تصور نیست و با وجود داشتن وکالت رسمی از مالک، الزام به انتقال آن بدون وجود قرارداد اجاره با قرار عدم استماع دعوا روبرو می‌شود.

مستندات ماده2 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی
تاریخ رای نهایی: 1393/07/22 شماره رای نهایی: 9309970221200870
رای بدوی
در خصوص دعوی آقای م.ب. با وکالت آقای س.ش. به‌طرفیت 1-ب. 2-م. 3- س. جملگی ص. و خانم ز.م. همگی به‌عنوان ورثه حین الفوت مرحوم ع. به خواسته الزام به انتقال سند رسمی صلح سرقفلی و مطالبه هزینه دادرسی. دادگاه نظر به محتویات پرونده نظر به اینکه به‌موجب استعلام صورت گرفته از اداره ثبت‌اسناد تمامیت سرقفلی ملک در قید بازداشت می‌باشد و با وصف مذکور صرف‌نظر از صحت‌وسقم، موضوع قابلیت استماع را ندارد. لذا دادگاه مستندا به ماده ٢ قانون آیین دادرسی مدنی قرار عدم استماع دعوی خواهان را صادر و اعلام می‌دارد. رأی صادره حضوری وفق مقررات ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل‌اعتراض می‌باشد.
رئیس شعبه 7 دادگاه عمومی حقوقی تهران - هاشمی

رای دادگاه تجدید نظر
تجدیدنظرخواهی آقای م.ب. با وکالت آقای س.ش. به‌طرفیت آقا و خانم‌ها ب. ،س. و ب.ص. و ز.م. مؤثر در تغییر نتیجه دادنامه شماره 271-31/3/93 شعبه 7دادگاه عمومی حقوقی تهران دایر بر قرار عدم استماع دعوی الزام به انتقال رسمی سرقفلی نمی‌باشد. نظر به اینکه حق سرقفلی بدون مالکیت بر منافع عین مستأجره قابل‌تصور نمی‌باشد و تجدیدنظرخواه با وجود داشتن وکالت رسمی از مالکین عین ( موجرین ) تاکنون نسبت به انتقال منافع در قالب عقد اجاره به خود اقدامی به عمل نیاورده است. انتقال حق سرقفلی با این کیفیت موجه نبوده و دادگاه به استناد ماده 355 قانون آیین دادرسی مدنی تجدیدنظرخواهی را رد و دادنامه مذکور را ازلحاظ نتیجه درنهایت تأیید می‌نماید. این رأی قطعی است.
رئیس شعبه 12 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - مستشار دادگاه
دوبحری - قیصری

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط