ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (مرور زمان در بزه تصرف عدوانی)

در . ارسال به آرای منتخب

عنوان: مرور زمان در بزه تصرف عدوانی
پیام: بزه تصرف عدوانی جرم مستمر بوده و مشمول مرور زمان نمی شود.

شماره دادنامه قطعی : 9309970222001705
تاریخ دادنامه قطعی : 1393/12/18

رأی دادگاه بدوی
در خصوص اتهام آقایان 1- م.، 2- الف. با وکالت آقای ...، دایر به مشارکت در تصرف عدوانی (مسقف نمودن نورگیر واحد مربوطه)؛ با عنایت به محتویات پرونده و تحقیقات معموله و انکار و تکذیب شدید متهمین و وکیل ایشان در کلیه مراحل تحقیق نظر به این که علی فرض صحت ادعای شاکی به موجب نظریه کارشناسی که مصون از اعتراض مؤثر باقی مانده و با اوضاع واحوال محقق و معلوم قضیه مطابقت داشته (به شرح صفحات 132 و 133) و ضمن آن اعلام داشته مسقف نمودن نورگیر واحد طبقه اول حدود هفت سال گذشته اتفاق افتاده و سایر طبقات نیز پس از خرید واحد و رضایت همدیگر نسبت به مسقف نمودن سقف نورگیر خود اقدام نموده اند موضوع مشمول مرور زمان تلقی گردیده و با توجه به قانون حاکم مستنداً به بند ب ماده 173 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری و ماده 6 قانون مرقوم قرار موقوفی تعقیب متهمین را صادر و اعلام می نماید. رأی صادره حضوری محسوب و ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر تهران است.

رئیس شعبه 1176 دادگاه عمومی جزایی تهران- چراغی

رأی بدوی

در خصوص اتهام آقایان 1- الف. 2- م. با وکالت ... مبنی بر مشارکت در تصرف عدوانی مشاعات موضوع شکایت آقای ... به عنوان یکی از مالکین مجتمع؛ دادگاه با توجه به این که حسب محتویات پرونده و اظهارات شاکی جمیع ساکنین ازجمله شاکی بر تصرف مشاعات به شرح مندرج در پرونده توافق نموده بودند و پس از مدتی اختلاف در موضوع پارکینگ شاکی از رضایت خود عدول نموده است. علی هذا دادگاه با توجه به این ]که[ تصرف موضوع شکایت مسبوق به رضایت بوده است از صدق عنوان تصرف عدوانی خارج بوده و مستنداً به بند الف ماده 177 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری رأی بر برائت ایشان صادر و اعلام می گردد. رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

دادرس شعبه 1176 دادگاه عمومی جزایی تهران- منوچهری

رأی دادگاه تجدیدنظر استان
در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای ح. نسبت به دادنامه شماره 9309972181600551 مورخ 30/06/1393 صادره از شعبه 1176 دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب دادنامه معترض عنه متهمین 1- م. 2- الف. با وکالت آقای ... از اتهام تصرف عدوانی به لحاظ مشمول مرور زمان بودن قرار موقوفی تعقیب صادر؛ لهذا دادگاه با التفات به این که جرم تصرف عدوانی مستمر و مشمول مرور زمان نمی شود مضافاً این که متهمین موصوف در حال حاضر نیز متصرف در مکان مشاعی بوده، لهذا صرف نظر از صحت یا سقم موضوع لذا مستنداً به بند دو ماده 257 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن نقض قرار صادره پرونده جهت رسیدگی ماهوی و صدور رأی مقتضی به حضور دادگاه محترم ارسال می گردد. رأی صادره قطعی است.

شعبه 20 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - رئیس و مستشار

رضا آروین - علی امرایی

رأی تجدیدنظر

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای ح. نسبت به دادنامه شماره 9309972181601646 مورخ 29/10/1393 صادره از شعبه 1176 دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب دادنامه معترض حکم به برائت متهمین 1- م. 2- الف. از اتهام تصرف عدوانی صادر گردیده؛ حال دادگاه با التفات به محتویات پرونده خاصه اظهارات تجدیدنظرخواه در مراحل تحقیق و دادرسی مبنی بر این که تصرف تجدیدنظرخواندگان بدواً با رضایت تجدیدنظرخواه بوده و ضمن توجه به لایحه تجدیدنظرخواهی نظر به این که بزه منتسبه حسب اوراق و مندرجات پرونده و دلایل منعکس در رأی محرز بوده و ایراد و اعتراض موجه و مؤثری که موجبات نقض و بی اعتباری دادنامه معترض عنه را ایجاب نماید ابراز و اقامه نشده و از حیث رعایت تشریفات قانونی و مبانی استنباط و توجه به مستندات فاقد اشکال است، لذا ضمن رد اعتراض مشارالیه مستنداً به بند الف ماده 257 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری دادنامه تجدیدنظرخواسته را عیناً تأیید و ابرام می نماید. رأی صادره قطعی است.

شعبه 20 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - رئیس و مستشار

رضا آروین - علی امرایی

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط