ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (مطالبه حصه سرقفلی ما ترک در فرض تعدد وراث)

در . ارسال به آرای منتخب

مطالبه حصه سرقفلی ما ترک در فرض تعدد وراث

مرجع صدور: شعبه 27 دادگاه تجدید نظر استان تهران

چکیده:
در صورتی که ماترک، سرقفلی ملکی باشد و وراث متعدد بوده و در نحوه تقسیم آن اختلاف داشته باشند، دستور فروش آن ضروری بوده و بدون جلب موافقت مالک یا طرح دعوای تجویز انتقال منافع به غیر امکانپذیر نیست.

مستندات
تاریخ رای نهایی: 1393/07/09 شماره رای نهایی: 9309970222700872
رای بدوی
در خصوص دعوی خواهان الف. با وکالت آقای م.و. به‬ طرفیت خواندگان 1 - ب. 2 - ج. 3 - د.به خواسته تقسیم ماترک مرحوم م.الف. مورث طرفین نظربه اینکه تنها ماترک نامبرده سرقفلی یک باب مغازه جزء پلاک ثبتی 93 فرعی از 4677 اصلی بخش 7 تهران معرفی شده است صرف نظر از اینکه سند خرید سرقفلی یا سند اجاره مغازه مذکور از ناحیه طرفین ارائه نشده و صرف درج سرقفلی مغازه مذکور در اظهارنامه مالیات بر ارث که صرفاً ناشی از اظهارات اظهارکننده می‌باشد مفید و مثبت ادعا نبوده و سند مذکور هم ازجمله اسناد موضوع نبوده که صرفاً با استعلام دادگاه ارائه گردد بلکه هریک از ورثه با مراجعه به دفترخانه مربوطه حق اخذ رونوشت مصدق دارند. نظر به اینکه با فرض اختلاف طرفین در نحوه تقسیم ماترک بالطبع دستور فروش آن ضروری بوده و بدون موافقت مالک یا کسب رأی دادگاه تجویز انتقال منافع مورد اجاره به غیر می‬باشد. لهذا دعوی به کیفیت مطروحه قابلیت استماع نداشته و مستنداً به ماده 2 قانون آئین دادرسی مدنی قراررد دعوی خواهان صادر و اعلام می‌گردد. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظرتهران می‌باشد.
رئیس شعبه 156 دادگاه عمومی حقوقی تهران - شریفی

رای دادگاه تجدید نظر
در مورد تجدیدنظر‬خواهی آقای م.الف. با وکالت خانم م.الف. و م.و. به‬ طرفیت خانم الف.س. و م.الف. نسبت به دادنامه شماره 0251 مورخ 3/4/1393 شعبه 156 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن پیرامون دعوی تجدیدنظر‬خواه دائر بر تقسیم ماترک مرحوم الف. قرار عدم استماع صادر گردیده نظر به اینکه ازسوی تجدیدنظر‬خواه ایرادی مؤثر بر نقض و بی ‬اعتباری دادنامه ارائه نگردیده است. از نظر قانونی نیز اشکالی به نظر نرسید. نتیجتاً به دلیل عدم مطابقت تجدیدنظر‬خواهی با هیچ‬یک از شقوق ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی، اعتراض به عمل آمده غیر وارد تشخیص و مستنداً به ماده 358 قانون فوق ‬الذکر، حکم بر تأیید و استواری دادنامه نخستین صادر می‌نماید. رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه 27 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - مستشار دادگاه
رجاء - دوستعلی

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط