ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (مرجع اعتراض از عوارض ساختمانی)

در . ارسال به آرای منتخب

عنوان: مرجع اعتراض از عوارض ساختمانی
پیام: رسیدگی به شکایات نسبت به پرداخت عوارض ساختمانی، ابتدا در صلاحیت کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری و پس از قطعیت آن قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است.
مستندات: ماده 77 قانون شهرداری
شماره دادنامه قطعی : 9309970955701156
تاریخ دادنامه قطعی : 1393/12/20

 

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری
آقای م.ش. مدعی شده با اینکه آماده بوده جریمه رأی کمیسیون ماده صد را بپردازد، مع‎الوصف شهرداری اقدام به صدور برگ مفاصاحساب بدون شماره و مهر نموده و لذا ابطال آن را خواسته، نظر به اینکه موضوع مفاصاحساب مطروحه عوارض است و اعتراض مؤدی به پرداخت هر نوع عوارض ساختمانی، قابل‌رسیدگی در کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری است و فقط آرای کمیسیون مذکور قابل‌طرح در این مرجع می‎باشد و شکایت حسب ماده 17 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، برابر قانون طرح نشده، قرار رد آن صادر می‎گردد. قرار صادره وفق ماده 65 قانون اخیر، ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.

رئیس شعبه 30 دیوان عدالت اداری

محمدی

رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه اعتراضات تجدید‎نظر‎خواه به کیفیتی نیست که اساس استنباط شعبه بدوی را مخدوش نماید و یا سبب تزلزل و نتیجتاً نقض رأی معترض‎به شود و ازآنجایی‌که دادنامه مورد اعتراض منطبق با موازین قانونی صادر شده است و از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز عاری از اشکال و ایراد می‎باشد، لذا با رد تقاضای تجدید‎نظر‎خواهی با استناد به ماده 71 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، رأی معترض‎به عیناً تأیید و استوار می‎گردد. رأی صادره قطعی است.

رییس شعبه هفتم تجدید‎نظر دیوان عدالت اداری - مستشار شعبه

جباری - دلاوری

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط