ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (صلاحیت دیوان و اخطاریه‌های غیرقطعی دستگاه ه های اجرایی و مراجع شبه قضایی)

در . ارسال به آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری

عنوان: صلاحیت دیوان و اخطاریه‌های غیرقطعی دستگاه ه های اجرایی و مراجع شبه قضایی
پیام: رسیدگی به شکایات از اخطاریه های دستگاه های اجرایی و مراجع شبه قضایی، به دلیل غیرقطعی بودن، خارج از صلاحیت دیوان عدالت اداری است.
مستندات: بند 2 ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری
شماره دادنامه قطعی : 9309970955701204
تاریخ دادنامه قطعی : 1393/12/27

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری
شماره دادنامه: 9309970900800690 مورخ: 1393/06/29

در خصوص دادخواست تقدیمی آقای الف.ح. به طرفیت شهرداری شهرستان اردبیل به خواسته احراز وقوع تخلف از ناحیه شهرداری، مستندا به تبصره یک ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به شرح مندرجات دادخواست و ضمایم پیوستی، شعبه با توجه به مفاد و محتویات پرونده، نظر به اینکه به‌موجب بند 2 ماده 10 قانون دیوان، رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آرا و تصمیمات هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‎های مانند کمیسیون‎های مالیاتی، هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما و کمیسیون موضوع ماده 100 قانون شهرداری، در صلاحیت دیوان عدالت اداری می‏ باشد و چون شاکی پرونده به شرح دادخواست تقدیمی نسبت به اخطاریه صادره از سوی شهرداری به شماره... اعتراض داشته که به لحاظ غیرقطعی بودن نامه و اخطاریه معترض‎عنه، قابلیت رسیدگی در دیوان عدالت اداری نداشته، علی‌هذا به لحاظ خروج موضوع خواسته از مصادیق بند 2 ماده 10 و مستندا به ماده 17 قانون دیوان عدالت اداری، قرار رد شکایت تقدیمی صادر و اعلام می‎گردد. رأی صادره ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدید‎نظر دیوان عدالت اداری می‎باشد.

رئیس شعبه هشتم دیوان عدالت اداری

سعادت

رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه شاکی می‎بایست به رأی کمیسیون ماده صد شهرداری اعتراض می‎نمود، لذا با وصف مذکور چون قرار شعبه بدوی وفق موازین و مقررات صادر شده است و دلیل موجه و مؤثری که موجب نقض و بی‎اعتباری قرار صادره را اثبات نماید به دیوان ارائه نشده است و تخلفی مشهود نیست، بنابراین تجدیدنظرخواهی غیرموجه تشخیص و به استناد ماده 72 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، قرار معترض‎به را تأیید و ابرام می‎نماید. رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه هفتم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه

جباری ـ ساریخانی

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط