ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (مرجع تغییر کاربری املاک)

در . ارسال به آرای منتخب

عنوان: مرجع تغییر کاربری املاک
پیام: تغییر کاربری از اختیارات و صلاحیت های کمیسیون ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی می باشد و شهرداری مکلف به اجرای مصوبات کمیسیون مذکور است.
مستندات: ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
شماره دادنامه قطعی : 9309970955701237
تاریخ دادنامه قطعی : 1393/12/27

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری
اولاًـ موضوع طرح تفصیلی جدای از طرح‎های مصوب عمرانی شهری است، ثانیاً- تغییر کاربری از اختیارات و صلاحیت‎های کمیسیون ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی است و شهرداری مکلف به اجرای مصوبات کمیسیون مذکور است، ثالثاً- لازمه انجام خواسته از سوی شهرداری، موافقت با تغییر کاربری است که خارج از صلاحیت شهرداری است و لذا الزام به آن فاقد توجیه قانونی است و شکایت حسب ماده 17 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری برابر قانون طرح نشده، فلذا در وضع فعلی قرار رد آن صادر می‎گردد. قرار صادره وفق ماده 65 قانون مذکور، ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدید‎نظر‎خواهی در شعب تجدید‎نظر دیوان عدالت اداری است.

رئیس شعبه 30 دیوان عدالت اداری

محمدی


رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه قرار شعبه بدوی وفق موازین و مقررات قانونی صادر شده است و دلیل موجه و مؤثری که موجب نقض و بی‎اعتباری قرار صادره را اثبات نماید به دیوان ارائه نشده و تخلفی مشهود نیست، بنابراین تجدید‎نظر‎خواهی غیرموجه تشخیص و به استناد ماده 72 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، قرار معترض‎به را تأیید و ابرام می‎نماید. رأی صادره قطعی است.

رییس شعبه هفتم تجدید‎نظر دیوان عدالت اداری - مستشار شعبه

جباری - ساریخانی

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط