ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

110 سكه فقط براي زنداني كردن مردان

در . ارسال به گفتگوی حقوقی

سایت حقوقی دادآور

بهشيد ارفع نيا در گفت و گو با« قانون» در رابطه با مشکلات دریافت مهريه مي‌گويد: به زندان انداختن مردان باعث شده نگرش‌های متفاوتی شکل گیرد.
  چشمش كور بايد مهريه را بدهد 
اين وكيل دادگستري عنوان كرد: اگر مرد در توانش باشد حتي با توقيف ملك، ارث ، ماشين و ...  زن مي‌تواند مهريه خود را مطابله كند. مهريه مانند تعهد است اگر  مردی تعداد بالاي سكه را قبول مي‌كند چشمش كور بايد در آن زمان به تعداد سكه‌ها دقت مي‌كرد. به طور مثال آن مرد بايد توجه مي‌كرد كه هزار سكه چقدر مي‌شود.  با توجه به اينكه مرد تعهد كرده و در سند اصلي  وجود دارد و طبق آن گفته شده كه فلان مقدار بدهكار است. چرا آن تعداد را قبول مي‌كنند؟ مگر چه اشكالي دارد 10 سكه را قبول كند اگر در توان ندارد؛ قبول كردن آن تعداد سكه به اين دليل است كه فكر مي‌كنند اگر قبول نكنند آن ازدواج ممكن است صورت نگيرد. 
 منتقل كردن اموال به دليل پرداخت نكردن مهريه
وي خاطر نشان كرد: با توجه به توان مالي مرد، اگر مرد چيزي داشته باشد زماني كه اختلافي بين او و همسرش پيش مي‌آيد و اين حدس را مي‌زند كه ممكن است همسرش مهر خود را به اجرا بگذارد  اموال خود را به ديگران از قبيل مادر، پدر ، خواهر برادر و حتي دوستان منتقل كند. گاهي پيش آمده كه بعد منتقل كردن اموال به دوست، آن فرد ادعا كرده است كه اين اموال را به من انتقال داده‌اي ومن مالک آن هستم و  ديگر پس نداده است. به هر حال آن مرد خواسته از زير دين همسر خود درآيد كه چنين بلايي سرش آمده است.
 انتقال اموال در زمان دعوا، معامله صوري است 
ارفع نيا ادامه داد: اگر زماني كه اختلاف تا حدي پيش رفته است كه زن به دادگاه براي گرفتن مهريه مراجعه كرده باشد و مرد بعد آن،  اموال خود را انتقال داده باشد طبق ماده 218  قابل برگشت است كه مي‌توان به عنوال معامله صوري آن معامله را باطل كرد. 
 براي ندادن مهريه مي‌گويند زنم را دوست دارم
 اين وكيل دادگستري در پايان ذكرد كرد: زماني كه مرد در توانش نيست معمولا فردي مي‌آيد و ميانجيگري مي‌كند كه آن مرد مقداري از مهريه را  بدهد يا مقداري را هم به صورت اقساط يا... كه بعد آن،  طلاق صورت گيرد.   اين موضوع مي‌تواند حتي تا بعد از طلاق هم ادامه داشته باشد؛ از اين منظر كه كار انجام شده و مهريه به صورت اقساط تعيين شده است كه ممكن است 100 ماه بعد طلاق هم ادامه پيدا كند.  بايد گفت گاهي خود مرد مي‌خواهد زن را طلاق دهد چون مي‌داند كه اگر بخواهد طلاق دهد بايد تمام حق وحقوق زن را پرداخت كند؛ در اين صورت صداي مرد در نمي‌آيد و حتي اگر وكيلي واسطه شود مرد مي‌گويد من زنم را دوست دارم در صورتي كه هر روز جنگ و دعوا دارند؛ اين به آن دليل است كه زمينه‌اي فراهم شود كه بگويد اگر مي‌خواهي من رضايت دهم مهريه يا نصف مهريه را  ببخش. 

به نقل از سایت روزنامه قانون

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط