ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

۸۰۰۰ زندانی با اجرای مجازات جایگزین، آزاد می شوند

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

خبرنگار اطلاعات: رئیس سازمان زندان‌های کشور با تاکید بر جایگزینی مجازات زندان برای جرائم غیرعمد گفت: پس از بررسی‌های انجام شده امکان جایگزینی مجازات زندان برای ۸۰۰۰ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد در کشور وجود دارد.

اصغر جهانگیر دیروز در حاشیه ادای احترام به شهدا در گلزار شهدای نوشهر افزود: در تلاش هستیم تا با استفاده از مجازات جایگزینی آزادی این عده زندانی هر چه زودتر فراهم شود.

وی افزود: ازشمار ۸۰۰۰ زندانی شناسایی شده ۱۷۰۰ نفر به خاطر مهریه در زندان بسر می‌برند که می‌توان با استفاده از مددکاری و سایر مجموعه‌های حمایتی شرایطی برای آنان فراهم کرد تا در زندان نباشند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان این که شمار زندانیان چک‌ها نیز رقم قابل توجهی نیست، اضافه  کرد: ۱۰۰۰ نفر از زندانیان مربوط به محکومیت دیه هستند.‏

وی با اشاره به اینکه شخصی که وارد زندان می‌شود آسیب‌های بیشتری به خانواده زندانی می‌رسد، اضافه کرد: امکان آموزش بیش از ۱۰۰ رشته مختلف در زندان برای مددجویان فراهم شده است تا آنان بتوانند با تخصص های مختلف کسب درآمد کنند.

جهانگیر گفت: با توجه به امکاناتی که وجود دارد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت زندان ما شاغل هستند.‏

وی با بیان اینکه شمار زندانیان بیسواد و در سطح تحصیلات ابتدایی ۶۵ درصد است، افزود: بر اساس تفاهمنامه‌ای که در ماه‌های گذشته با وزیر آموزش و پرورش امضا شد، تمام زندان‌های کشور کد مدرسه گرفتند تا معلمان و مربیان مربوطه بتوانند در زندان‌ها‌  تدریس کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها در باره  شمار زندانیان خارجی گفت: حدود ۷۰۰۰ نفر زندانی خارجی در زندان‌های کشور هستند که بیشتر از کشورهای همسایه و خصوصا افغانستانند. وی همچنین در سفر به مازندران کارگاه قالیبافی بند نسوان قائمشهر را هم افتتاح کرد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط