ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

دادگاه بین‌المللی مردمی برای دولت میانمار برگزار شد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

نشست «دادگاه بین‌المللی مردمی برای دولت میانمار» با حضور وکلای برجسته ایرانی و بین المللی مسلمان و جمعی از حقوقدانان و فعالان حقوق بشر ظهر امروز (سه شنبه) 24 بهمن ماه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دادگاه نمادین امروز برای نخستین بار و به منظور رسیدگی کیفری بر علیه جنایات دولت میانمار بر علیه کشتار بیرحمانه مردم مسلمان روهینگیا و آواره کردن آنان در تهران و در راستای افشای ماهیت ضد حقوق بشری دولت میانمار و بررسی ابعاد حقوقی اقدامات ضد بشری دولت میانمار با هدف تهیه اظهارنامه و تنظیم کیفرخواست از دولت میانمار جهت تعقیب و مجازات آنان در مجامع و نهادهای بین المللی در تهران برگزار شده است.

این دادگاه با حضور ۷ قاضی بین‌المللی در تهران برای رسیدگی به جنایت‌های صورت گرفته علیه مردم روهینگیا برگزار و رای صادره شده به نهادهای حقوقی ارسال خواهد شد.

در جلسه رسیدگی دادگاه، علی‌رغم نمادین بودن این دادگاه، رسیدگی جدی و دقیق به جنایت‌های صورت‌گرفته مدنظر است.

اتهامات وارد شده تحت عنوان نسل‌زدایی، جنایات علیه بشریت (شامل تجاوز جنسی علیه زنان، شکنجه مردم روهینگیا، قتل و نابود سازی انسان‌ها، آزار و اذیت، انتقال اجباری و اخراج مردم روهینگیا از ایالت راخین) و پاکسازی قومی است که انتظار می رود قضات محترم دادگاه مورد رسیدگی قرار دهند.

قرار است دو کیفرخواست بر مبنای مستندات حقوقی و اطلاعاتی که از منابع معتبر توسط تیمی دادستانی تنظیم شده قرائت و توسط قضات بررسی شود. همچنین در کیفرخواست‌های تنظیم‌شده، معرفی متهمان، جایگاه آنها، مسئولیت کیفری فردی و همچنین از نظر مافوق بودن و فرمانده نظامی که قطعاً زیردستان آنها اقداماتی را انجام داده‌اند، مطالبی عنوان شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط