گوناگون

چگونگی تشخیص عناصر واقعی پلیس از ماموران قلابی

سایت حقوقی دادآور

ماموران قلابی در جریان بازرسی، جلب و دستگیری از ارایه حکم قضایی خودداری کرده، در حالی که ماموران واقعی حکم ماموریت  خود را به افراد  ارایه  می‌دهند.
کارت شناسایی پرسنل نیروی انتظامی فقط معرفی‌کننده استخدام افراد در نیروی انتظامی است نه نشانه حکم ماموریت، بنابراین از ماموران بخواهید حتما حکم ماموریت خود را نشان  دهند.


ماموران قلابی تلاش دارند اسلحه، بی‌سیم و یا دستبند خود را به رخ بکشند و افراد را بترسانند در حالی که ماموران واقعی نیازی به چنین تظاهری ندارند. بسیار معقول و منطقی و بدون افراط و تفریط از تجهیزات مذکور استفاده   می‌کنند.
ماموران قلابی، تلاش می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات خود را انجام داده و از محل دور شوند. به همین دلیل دستپاچگی و سراسیمگی در اعمال‌شان مشهود است در حالی که ماموران واقعی به دقت در کار، بیش از سرعت اهمیت می‌دهند. به همین دلیل با آرامش خاطر به کار  می‌پردازند.
ماموران قلابی برخلاف ژست ظاهری، در هر صحنه‌ای به کرات مرتکب قانون شکنی می‌شوند در حالی که ماموران واقعی مجری قانون هستند و اجازه قانون شکنی را به خود و دیگران   نمی‌دهند.
ماموران قلابی برای اینکه قدرت عکس‌العمل را از طرف مقابل سلب کنند، تلاش می‌کنند با ایجاد جو روانی، قدرت تصمیم‌گیری طرف مقابل را  دشوار کنند.
ماموران قلابی از ارایه کارت شناسایی خودداری کرده یا کارت نامعلومی را چند لحظه جلوی چشم طرف مقابل می‌گیرند و فرصت مشاهده  دقیق  را  نمی‌دهند.
٭  ستاد   فرمانده انتظامی تهران بزرگ

 


مدیریت

سایت حقوقی دادآور به ارگان یا نهاد دولتی وابستگی ندارد. این سایت به همت مؤسسه حقوقی حق ستان دادآور از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.  سایت حقوقی دادآور، رسالت بحث و بررسی در خصوص مسائل علمی رشته حقوق و نشر اخبار این رشته را به عهده دارد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا