پیگیری مدارک شناسایی مفقود شده از طریق خدمات الکترونیک ثبت احوال
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال ، مدرک شناسایی( کارت شناسایی ملی و شناسنامه) پیدا شده توسط اشخاص، در صورتیکه امکان دسترسی به صاحب مدرک نباشد، بنا به توضیح پشت کارت ملی و صفحه اول شناسنامه به صندوق پست تحویل می شود.
بر اساس این گزارش ،مدارک شناسایی پیدا شده که به صندوقهای پستی سپرده میشود، توسط پست سازمان ثبت احوال تحویل می شود.
این گزارش می افزاید: این در قالب یک خدمت الکترونیکی امکان پیگیری مدارک شناسایی پیدا شده را فراهم کرده است.
بنا بر این گزارش ، هموطنان میتوانید با ورود به سامانه ˈ شناسنامه و کارت شناسایی ملی پیدا شدهˈ در سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی و کد امنیتی که تصویر آن در سایت ارائه میشود، مدارک مفقود شده خود را جستوجو کنید.
بنابر این گزارش ممکن است به هر دلیلی مدرک شناسایی پیدا نشود. در صورتی که ظرف مدت یک تا سه ماه از مفقود شدن، جست و جوی افراد در سامانه ثبتاحوال بینتیجه ماند، بلافاصله برای اعلام مفقودی و دریافت شناسنامه و کارت شناسایی ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبتاحوال مراجعه شود.