اخبار حقوقی داخلی

پرونده شکایت کارگران در اعتراض به دستمزد سال ۹۲ در دیوان عدالت اداری به ثبت رسید

پرونده شکایت کارگران در اعتراض به افزایش ۲۵ درصدی دستمزد سال ۹۲ پس از ارائه در دیوان عدالت به ثبت رسید.

حسین حبیبی – عضو ستاد دستمزد – به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا گفت: پرونده شکایت کارگران در دیوان عدالت به ثبت رسیده و هم اکنون در مجمع عمومی دیوان قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ثبت شکایت طبعا در انتظار اعلام زمان رسیدگی هستیم و دفاعیات خود را ارائه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در آخرین جلسه شورای عالی کار که اسفند ماه سال گذشته تشکیل شد، پس از ماه‌ها بحث و بررسی در خصوص تعیین دستمزد سال ۹۲ کارگران، افزایش ۲۵ درصدی دستمزد به تصویب رسید و پایه حقوق کارگران از ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان مصوب سال ۹۰ به رقم ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان افزایش یافت.

تصویب افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۲ با توجه به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید کارگران، موج انتقاد جامعه کارگری و بسیاری از تشکل‌ها را به دنبال داشت تا آنجا که کانون‌های شوراهای اسلامی کار در برخی استان‌ها به این امر اعتراض کردند و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران به نشانه اعتراض به این تصمیم، شکوائیه‌ای تنظیم و موضوع اعتراض خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کردند.

هم اکنون پرونده شکایت کارگران مطروحه از سوی کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران به دیوان عدالت واصل و به ثبت رسیده است.

مدیریت

سایت حقوقی دادآور به ارگان یا نهاد دولتی وابستگی ندارد. این سایت به همت مؤسسه حقوقی حق ستان دادآور از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.  سایت حقوقی دادآور، رسالت بحث و بررسی در خصوص مسائل علمی رشته حقوق و نشر اخبار این رشته را به عهده دارد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا