اخبار حقوقی داخلی

نشست های علمی، وکلا و قضات را با ماهیت قانون کیفری آشنا می‌کند

رییس هیات مدیره انجمن جرم‌ شناسی شعبه کرمان با بیان اینکه حقوق کیفری گاهی ابزاری برای تقویت گروه‌ها و جناح های سیاسی می شود، گفت: هرچه قضات مستقل و آزاد اندیش بیشتری داشته باشیم که دستورپذیر هم نباشند، می توان در حفظ حقوق کیفری از سیاسی شدن، موثرتر عمل کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کویر، محمدمهدی انجم شعاع در کارگاه آموزشی که توسط انجمن ایرانی جرم شناسی شعبه کرمان برگزار شد، اظهار کرد: حقوق و رشته حقوق کیفری از رشته های علمی علوم انسانی است.

 

 

وی افزود: به همان نسبت که این رشته ریشه در افکار و رفتارهای انسانی دارد، در مقابل از رفتارها و اندیشه های انسان هم آسیب می بیند.

 

انجم شعاع ادامه داد: با توجه به پیدایش قدرت‌ها و حکومت‌ها در دنیای امروزی، جوامع نگاه خاصی به حقوق کیفری پیدا کرده اند که گاه باید این نگاه را به عنوان یک آسیب در نظر گرفت و آن را مورد تحلیل قرارداد.

 

رییس هیات مدیره انجمن جرم‌ شناسی شاخه کرمان بیان کرد: در جوامع مختلف، کسانی که مسئولیتی داشته‌اند، از ابزارهای مختلفی برای حفظ و افزایش قدرت خود استفاده و یا سوء استفاده می کنند که حقوق کیفری یکی از این ابزارها بوده است.

 

انجم شعاع گفت: این مساله در زمینه مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نمود دارد.

 

وی بابیان اینکه راهکارهایی برای برخورد با این آسیب وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این روشها، تقویت حضور قضات عادل و مستقلی است که دچار این آسیب نشده و نمی شوند.

 

رییس هیات مدیره انجمن جرم‌ شناسی شاخه کرمان افزود: هرچه قضات مستقل و آزاد اندیش بیشتری داشته باشیم که دستورپذیر هم نباشند، می توان در حفظ حقوق کیفری از سیاسی شدن موثرتر عمل کرد.

 

وی گفت: برگزاری جلسات علمی نیز وکلا و قضات را با ماهیت واقعی حقوق کیفری آشنا کرده و راه را بر سوء استفاده کنندگان می بندد.

 

انجم شعاع در پایان با تاکید بر تعامل و همکاری علمی قضات، وکلا، دانشجویان و اساتید دانشگاه خاطر نشان کرد: حقوق کیفری رشته‌ای علمی، ارزشمند و بسیار تاثیرگذار بوده که باید به صورت تمام قد از آن دفاع کنیم.

مدیریت

سایت حقوقی دادآور به ارگان یا نهاد دولتی وابستگی ندارد. این سایت به همت مؤسسه حقوقی حق ستان دادآور از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.  سایت حقوقی دادآور، رسالت بحث و بررسی در خصوص مسائل علمی رشته حقوق و نشر اخبار این رشته را به عهده دارد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا