اخبار آزمون ها

شیوه نامه برگزاری اختبار

سایت حقوقی دادآور

نظر به تصویب ابتدایی شیوه نامه برگزاری اختبار در کمیسیون های مشترک کارآموزی کانون وکلای دادگستری مرکز ، متن مصوب ، منتشر می شود .

از وکلا و کارآموزان محترم دعوت می شود ظرف دو هفته نظر خود را نسبت به شرح وظایف مذکور ، به منظور بررسی و در صورت لزوم لحاظ در تصویب نهایی به طور کتبی به دفتر کمیسیون کارآموزی ارائه نمایند.

 

 

شیوه نامه برگزاری اختبار

۱-کارآموزان وکالت پس از اتمام دوره با تسلیم مدارک کارآموزی و اعلام ختم دوره ، درخواست شرکت در اختبار را می نمایند.

۲-پس از بررسی مدارک توسط کمیسیون ، لیست اسامی کارآموزان مجاز به شرکت در اختبار کتبی و شفاهی حداقل ۱۵ روز قبل از تاریخ برگزاری اختبار به دفتر کمیسیون اعلام شود.

۳-اساتید اختبار حداقل یک ماه قبل از تاریخ برگزاری اختبار ، انتخاب و معرفی می شوند.

۴-حداقل ۲۰ روز قبل از تاریخ برگزاری اختبار ، جلسه ای با حضور اعضای اختبار ، نایب رییس کمیته یک و نماینده کمیسیون کارآموزی تشکیل می شود. در این جلسه ، علاوه بر معارفه ، بر نکات زیر تأکید می شود:

* – هماهنگی اساتید هر درس برای طراحی سوال های کتبی و حتی المقدور شفاهی

* –  سوال ها ، کاربردی و حاوی نکات عملی- وکالتی باشد.

* –  تعیین بارم نمره هر سوال و نیز هر قسمت مشخص از سوال به نحوی که تعادل لازم در تصحیح اوراق و تعیین نمره برقرار شود.

* – سوال ها و بارم نمرات بین گروه اساتید هر درس محرمانه باقی می ماند.

* -در صورتی که اساتید هر درس لازم بدانند نسبت به تایپ و تکثیر سوال ها اقدام نموده و بسته سوال ها را مهر و امضاء شده ، نیم ساعت قبل از برگزاری اختبار به دفتر کمیسیون کارآموزی تحویل می دهند. در غیر اینصورت یک ساعت و نیم قبل از اختبار، در حضور حداقل یکی از اساتید ، متن سوال ها توسط دفتر کمیسیون کارآموزی تایپ و تکثیر می شود.

* – در برگه سوال ، مدت زمان پاسخگویی و جواز استفاده از کتاب قانون یا عدم جواز آن ذکر می شود.

* – اساتید هر درس، در زمان برگزاری اختبار درس مربوط ، در محل حضور داشته و در صورت صلاحدید به سوال های کارآموزان پاسخ می دهند.

۵-پس از پایان اختبار هر درس ، پاسخ نامه ها کدگذاری شده ، سربرگ حاوی مشخصات کارآموز جدا شده و در دفتر کمیسیون نگهداری می شود. پاسخ نامه ها (بدون سربرگ) بین اساتید هر درس تقسیم می شود.

۶-پاسخ نامه ها ظرف یک ماه پس از اختبار کتبی تصحیح و به دفتر کمیسیون تحویل می شود. نمرات کتبی تا پایان اختبار شفاهی در دفتر کمیسیون محفوظ می ماند.

۷-ظرف ده روز پس از اختبار کتبی اساتید هر درس ، برنامه زمان برگزاری اختبار شفاهی را تعیین و به دفتر کمیسیون اعلام می کنند. در صورت نیاز ، هر گونه تغییری با هماهنگی استاد مربوط بعمل می آید. تغییرات به نحوی انجام می شود که کارآموزان از حداقل دو روز قبل مطلع شوند.

۸-دفتر کمیسیون کارآموزان را در گروه های مختلف تقسیم بندی می کند. تعیین گروه ها به نحوی است که استاد تصحیح کننده پاسخ نامه ها و استاد اختبار شفاهی ، در هر گروه ، واحد نباشند.جابجایی کارآموزان در گروه ها منوط به تایید کمیسیون است.

۹-نتیجه اختبار شفاهی به تدریج یا در پایان توسط استاد مربوط به دفتر کمیسیون تحویل می شود.

۱۰-اعضای کمیسیون ضمن هماهنگی با دبیر در جلسات اختبار شفاهی حضور می یابند.

۱۱-دفتر کمیسیون پس از ثبت نمرات کتبی و شفاهی ، مراتب را به تایید استاد مربوط می رساند.

۱۲-پس از تکمیل لیست نمرات و معدل گیری ، جلسه مشترکی با حضرر نایب رییس کمیته الف ، اساتید اختبار و اعضای کمیسیون کارآموزی تشکیل و پس از تایید نهایی ، نتیجه به هیات مدیره گزارش می شود.

۱۳-پس از اظهار نظر هیات مدیره در خصوص نتیجه اختبار ، کارنامه کارآموزان توزیع می شود.

۱۴-کارآموزانی که به نمره یک یا چنددرس اختبار کتبی اعتراض داشته باشند ، مراتب اعتراض خود را کتباً و حداکثر ظرف مدت ۵ روز پس از موعد توزیع کارنامه ، به دفتر کمیسیون اعلام می کنند.

۱۵-اعتراض مربوط به هر درس ، توسط اساتید همان درس به طور جمعی بررسی می شود و افزایش نمره ، منوط به تایید اکثریت اساتید درس مربوط است.

به نقل از سایت کانون وکلای دادگستری مرکز

مدیریت

سایت حقوقی دادآور به ارگان یا نهاد دولتی وابستگی ندارد. این سایت به همت مؤسسه حقوقی حق ستان دادآور از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.  سایت حقوقی دادآور، رسالت بحث و بررسی در خصوص مسائل علمی رشته حقوق و نشر اخبار این رشته را به عهده دارد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا