اخبار حقوقی داخلی

شعب ویژه حفاظت از جنگل ها و مراتع در دادگاه های عمومی تشکیل می شود

رییس قوه قضاییه با صدور و ابلاغ بخشنامه‌هایی به روسای کل دادگستری ‌ها، از آنها خواست نسبت به تشکیل دادگاه های عمومی و حقوقی ویژه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور در مراکز استانی اقدام کنند.
به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، در بخشنامه آیت الله آملی لاریجانی خطاب به روسای کل دادگستری ها آمده است: به موجب تبصره دو قانون اصلاح ماده ۳۲ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع کشور مصوب ۱۳۹۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقرر شد شعبه یا شعب ویژه مرکب از سه نفر از قضات به درخواست و اقامه دعوی از سوی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص موارد مذکور در تبصره یاد شده رسیدگی و رای صادر کند.
در ادامه این بخشنامه آمده است: بدینوسیله به روسای کل دادگستری استان‌ها تفویض اختیار می‌شود تا به تعداد لازم شعب دادگاه های عمومی حقوقی در مرکز استان را به این امر اختصاص داده و نسبت به تعیین و صدور ابلاغ برای رییس یا روسای شعب مزبور و همچنین دادرسان مجرب استان به تعداد لازم جهت تکمیل ترکیب شعبه اقدام کنند.

مدیریت

سایت حقوقی دادآور به ارگان یا نهاد دولتی وابستگی ندارد. این سایت به همت مؤسسه حقوقی حق ستان دادآور از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.  سایت حقوقی دادآور، رسالت بحث و بررسی در خصوص مسائل علمی رشته حقوق و نشر اخبار این رشته را به عهده دارد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا