اخبار کتاب

ابلاغ قانون جدید “مجازات اسلامی” توسط رئیس جمهور و انتشار کتاب این قانون

مدیرکل تنقیح قوانین و مقررات ریاست جمهوری از ابلاغ قانون جدید “مجازات اسلامی” توسط رئیس جمهور و انتشار کتاب این قانون خبر داد.

عباسعلی رحیمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر از ابلاغ قانون جدید مجازات اسلامی توسط رئیس جمهور خبر داد و گفت: این قانون پس از تصویب مجلس شورای اسلامی مطابق با اصل ٨۵ قانون اساسی، با امضاء رئیس جمهور به وزارت دادگستری ابلاغ شد.     

وی افزود: لایحه یک فوریتی مجازات اسلامی (کلیات، حدود، قصاص و دیات ) که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مورخ ٢۵-٩-١٣٨٨ با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال موافقت کرده بودند، در جلسه مورخ ١-٢-١٣٩٢ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم (٨۵)قانون اساسی با عنوان “قانون مجازات اسلامی” به تصویب رسید.

رحیمی اصفهانی همچنین از انتشار این کتاب خبر داد و گفت: این کتاب در قطع رقعی در شمارگان ۴٠٠٠ جلد و با قیمت ۳۵۰۰ تومان برای استفاده علاقه مندان در خانه کتاب معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات واقع در خیابان ولی عصر(عج) نرسیده به تقاطع خیابان جمهوری اسلامی شماره ١١۵٨ عرضه شده است.

مدیریت

سایت حقوقی دادآور به ارگان یا نهاد دولتی وابستگی ندارد. این سایت به همت مؤسسه حقوقی حق ستان دادآور از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.  سایت حقوقی دادآور، رسالت بحث و بررسی در خصوص مسائل علمی رشته حقوق و نشر اخبار این رشته را به عهده دارد . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا