ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

کلاهبرداری در پوشش فروش مسکن‌مهر

در . ارسال به گوناگون

کارآگاهان زوج جوانی را که اعضای یکی از تعاونی‌های فروش مسکن مهرکلاهبرداری کرده بودند، دستگیر کردند.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با طرح شکایت اعضای یکی از تعاونی‌های فروش مسکن مهر، دراول مردادماه امسال، پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

 

مالباختگان در تحقیقات اظهار داشتند: از سال 87 به عضویت یکی از تعاونی‌های فروش مسکن مهر درآمده و در مدت پنج سال هر یک از اعضا مبالغی از 10 تا 20 میلیون تومان برای خرید مسکن به حساب تعاونی واریز اما با گذشت پنج سال و در مراجعه به دفتر مرکزی متوجه می‌شوند که پول‌های آنها به حساب تعاونی واریز نشده و به علت آن که وجوه آنها به حد نصاب نرسیده در معرض حذف‌شدن از عضویت بوده و مسکن به آنها تعلق نمی‌گیرد.

 

با آغاز رسیدگی به پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مسئول یکی از شعبات تعاونی به نام «مهدی . ج» با همدستی خانم جوانی که ظاهرا منشی وی و مسئول اخذ وجوه از متقاضیان خرید مسکن مهر بود، با توسل به روش‌های متقلبانه اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان کرده است.

 

با توجه به تعدد مالباختگان، پرونده به صورت ویژه برای شناسایی مخفی‌گاه و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی قرار گرفت که در ادامه مشخص شد که متهم اصلی پرونده (مهدی . ج) با همدست و منشی سابق خود ازدواج کرده و در حال حاضر با خودروهای مدل‌بالا و تحت عنوان سازنده و فروشنده ساختمان در منطقه بلوار فردوس تردد می‌کند.

 

مراقبت‌های نامحسوس برای شناسایی متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام هر دو متهم در 24 مردادماه و با وجود تمامی اقدامات روانی برای متواری‌شدن از محل دستگیر و پس از انتقال به پایگاه پنجم صراحتا به کلاهبرداری اعتراف کردند.

 

سرهنگ گزافی، رییس پایگاه پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ،با اعلام این خبر گفت: با اعترافات صریح متهمان به کلاهبرداری از دهها مالباخته، قرار قانونی از سوی بازپرس صادر و متهمان پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی تمامی شکات روانه زندان شدند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط