ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

هشدار پلیس: براي انتقال وجه نياز به حضور در پاي دستگاه‌ خودپرداز نيست

در . ارسال به گوناگون

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي در خصوص کلاهبرداري تلفني هشدار داد.
 به گزارش خبرگزاري آريا، سرهنگ رهبريان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا  تاکيد کرد: جهت انتقال وجه تنها داشتن شماره حساب و يا شماره کارت 16 رقمي افراد کفايت مي‌کند و نيازي به حضور افراد پاي دستگاه‌هاي خودپرداز و يا ارائه شماره رمز نيست.
سرهنگ رهبريان در تشريح کلاهبرداري هاي تلفني گفت: در اين شگرد، کلاهبرداران خود را وابسته به ارگان‌هاي دولتي اعلام و از مشاغل مختلف تقاضاي ارائه خدمات مي‌کنند و در پوشش واريز وجه نقد از آنان مي‌خواهند تا شماره حساب خود را در اختيارشان قرار دهند.
وي افزود: کلاهبرداران سپس اعلام مي‌کنند که موفق به واريز وجه نشده‌اند بنابراين به بهانه واريز وجه نقد و پس از جلب اعتماد، فرد را به پاي دستگاه عابر بانک کشانده و با طرح اين مسئله که حسابشان ارزي است از فرد مي‌خواهند که حتما از منوي انگليسي استفاده کنند، بنابراين عدم آشنايي به زبان انگليسي قرباني منجر مي‌شود تا او بدون اطلاع، تمامي وجوه عابر بانک را به حساب فرد کلاهبردار منتقل کند.
به گفته سرهنگ رهبريان، کلاهبرداران عمدتاً از مدارک شناسايي افراد معتاد و ولگرد و يا از مدارک جعلي براي افتتاح حساب، استفاده مي‌کنند بنابراين پليس براي شناسايي عوامل اصلي کلاهبرداري ديرتر به نتيجه مي‌رسد.
به گفته اين مقام انتظامي همچنين در غالب قرعه کشي اپراتور ايرانسل و همراه اول تحت عنوان برندگان طرح هزاران لبخند، پيامک‌هايي به افراد ارسال و از اين طريق از آنان کلاهبرداري مي‌شود.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري با اشاره به اينکه تمامي واحدهاي صنفي و خدماتي از کلاهبرداري تلفني در امان نيستند افزود: کلاهبرداران حتي به بيماران نيز رحم نکرده و طي تماس با خانواده برخي از بيماران و با معرفي خود به عنوان پزشک معالج از آنان مي‌خواهند که بلافاصله مبالغي را براي جراحي بيمارشان به حساب آنان واريز کنند و با کشاندن آنان به پاي دستگاه عابر بانک، تمامي وجوه نقد آنان را با شگرد فوق به کارت خود منتقل مي‌کنند.

براي انتقال وجه نقد نياز به حضور در پاي دستگاه هاي خودپرداز نيست
سرهنگ رهبريان تاکيد کرد: هموطنان بايد بدانند که تنها ارائه شماره حساب و شماره 16 رقمي کارت براي انتقال وجه به حساب ديگران نياز است بنابراين لازم نيست که افراد براي انتقال وجه به پاي دستگاه‌هاي خودپرداز بروند و يا شماره رمز خود را در اختيار ديگران قرار دهند، اگر مردم به اين مسائل توجه کنند،80 درصد از اين نوع کلاهبرداري کاهش پيدا مي‌کند.
وي تصريح کرد: از آنجا که کارمندان بانک‌ها در حد عرف قادر به تشخيص مدارک شناسايي جعلي هستند، بنابراين بسياري از کلاهبرداران از اين خلاء استفاده کرده و با مدارک شناسايي جعلي و يا سرقتي افتتاح حساب مي‌کنند. پليس آگاهي ناجا آمادگي دارد تا کارشناس خود را براي ارائه آموزش‌هاي لازم به کارکنان بانک‌ها و دفاتر پيشخوان دولت اعزام کند تا قابليت آنان در شناسايي مدارک جعلي افزايش پيدا کند.
وي يادآور شد: هم اکنون 2 بانک ملي و ملت براي افتتاح حساب اقدام به استعلام کد ملي از ثبت احوال و مدارک دريافتي از صاحب حساب را از ثبت احوال استناد مي‌کنند مشخصات ارائه شده از سوي فرد را با عکس ارسالي از ثبت احوال مطابقت مي‌دهند.
معاون مباره با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از ارسال پيامک‌هاي هشداري به مشترکان از طريق همراه اول در خصوص کلاهبرداري‌هاي تلفني خبر داد و افزود: علاوه بر اين ضمن هماهنگي با بانک ها هشدارهاي لازم در اين خصوص در کنار خودپردازها و بانک ها نصب شده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط