ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نایب رییس اسکودا: جریانی به دنبال ایجاد وکیل‌هراسی است

در . ارسال به گفتگوی حقوقی

نائب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت: یک جریان فکری قصد دارد مردم را از وکلا گریزان و نوعی وکیل هراسی ایجاد کند. این اقدامات در زمانی که حرف از اجباری شدن وکالت است، جالب توجه است.

هما داودی در گفت‌وگو ایلنا با خبرنگار ایلنا؛ در مورد برخی همجمه‌ها به قشر وکلا و پخش برنامه‌هایی از سوی صداوسیما در این ارتباط گفت: چندین سال است که وکلا در معرض چنین هجمه‌ها و انتقادات غیرمنصفانه است. در گذشته سریالی از تلویزیون پخش می‌شد که در آن وکلا از دیوار خانه‌ای بالا می‌رفتند و برای موفقیت موکل خود مدارکی را از خانه طرف مقابل به سرقت برده و مرتکب جرم می‌شدند. بعد از پخش این سریال‌ها موکلانی که به ما مراجعه می‌کنند از ما توقع انجام چنین کارهایی را دارند و می‌گویند حتما چنین کارهایی انجام می‌شود که تلویزیون پخش می‌کند.

نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا افزود: این قبیل سریال‌ها از لحاظ حقوقی هم مشکل دارند و از یک مشاوره حقوقی ساده در باره مسائلی که در آن‌ بیان می‌شود، برخوردار نیستند. گویی یک جریان فکری قصد دارد مردم را از وکلا گریزان و نوعی وکیل هراسی ایجاد کند. بیان این حرف‌ها درست در زمانی که حرف از اجباری شدن وکالت است، جالب توجه است.
این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه هر وکیل در سال ۳بار به صورت معاضدتی و رایگان وکالت می‌کند گفت: چرا این بخش از فعالیت وکلا به تصویر کشیده نمی‌شود؟ این‌ها می‌گویند تخلفاتی در بین وکلا وجود دارد ما هم قبول داریم و می‌گوییم مگر در سایر اقشار و صنوف تخلفی صورت نمی‌گیرد؟ چرا به آن‌ها نمی‌پردازید. وکالت به عنوان یک شغل پذیرفته شده است و متوجه نمی‌شوم که چرا باید این شغل مورد هجمه‌های این چنینی قرار گیرد و تا این حد کوبیده شود. اخیرا موردی داشتیم که یک وکیل برای حفظ اسرار موکل خود مورد تعرض قرار گرفته است و چنین با شرف رفتار کرده است. چرا این مسائل را پوشش نمی‌دهند؟

وی با بیان اینکه رسانه ملی از محل مالیاتی که همه مردم پرداخت می‌کنند اداره می‌شود و وکلا هم جز این کسانی هستند که مالیات می‌پردازند، گفت: وکلا به دلیل تمدید پروانه خود هیچ‌گاه معوقات مالیاتی ندارند. چرا باید با مالیاتی که می‌پردازند علیه خودشان سریال ساخته شود و ظاهری خلاف واقع از آنان نمایش داده شود؟
این حقوقدان با توجه به جایگاه وکالت گفت: دکتر اخوندی می‌گویند فرشته عدالت دو بال دارد که یکی از آن‌ها قضات و دیگری وکلا هستند و طبق قانون مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، وکلا در امر دفاع دارای‌‌ همان جایگاهی هستند که قضات از آن برخوردار هستند. اما شاهد هستیم که وکلا به هنگام ورود به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها باید مانند مراجعه کنندگان عادی موبایل خود را تحویل دهند در صورتی که ممکن است در حین رسیدگی و در جلسه دادگاه به تلفن همراه خود احتیاج داشته باشند.

داودی با اشاره به گزارش صدا و سیما در مورد حق الوکاله‌های نجومی گفت: این دست پرونده‌ها که حق الوکاله‌های نجومی دارند بسیار اندک هستند. ما شاهد این هستیم که وکلای جوان ما با مشکل مالی مواجه هستند و تعداد زیادی از آن‌ها با هم یک دفتر اجاره می‌کنند زیرا به تنهایی توان پرداخت اجاره یک واحد را ندارند. چرا این مشکلات وکلای جوان که بخش قابل توجهی از جامعه وکلا را تشکیل می‌دهند پوشش داده نمی شود.
نائب رییس اسکودا در مورد حق الوکالهء وکلا گفت: تعرفه‌ها زمانی است که توافقی وجود نداشته باشد. چطور قانون قرار داد صلح را قبول دارد و صلح یک خانه را به یک شاخه نبات را پذیرفته است ولی در مورد حق الوکاله وکلا که بر اساس توافق است ایراد می‌گیرند؟ وکلا به عنوان یک بخش خصوصی هرچقدر کار کنند بیشتر مالیات می‌دهند و این به نفع دولت است. تعرفه‌ها احتیاج به اصلاح دارد. بطور مثال برای مطالعه پرونده ۱۵هزار تومان پیش بینی کرده است که اصلا معقول نیست.

ارسال به شبکه های اجتماعی