ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

بهمن کشاورز: انتشار جزئیات دادگاه غیرعلنی تحت عنوان مجرمانه "افتراء" پیگیری می‌شود

در . ارسال به گفتگوی حقوقی

سایت حقوقی دادآور

"بهمن کشاورز" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مجازات انتشار جزئیات دادگاه‌های غیرعلنی در قانون اظهارداشت: مطابق ماده 186 قانون آیین دادرسی کیفری تا پیش از قطعیت یافتن احکام، اطلاعات دادگاه‌ها نباید پخش شوند و پخش آن مجازات افترا دارد.

وی ادامه داد:

در گذشته انتشار جزئیات دادگاه‌های غیر علنی از طریق ماموران دولت جرم محسوب می‌شد، اما از زمان تصویب و اجرای قانون جرائم الکترونیک ارتکاب آن از ناحیه اشخاص حقوقی نیز جرم محسوب می‌شود.

کشاورز تصریح کرد: حسب مورد اشخاص حقیقی که اقدام به انتشار مطالب و احکام دادگاه‌های غیرعلنی کنند و یا مدیران و اشخاص حقوقی که دستور چنین اقدامی را صادر کنند؛ طبق قانون تعقیب و مجازات خواهند شد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه انتشار احکام و مطالب دادگاه‌های غیرعلنی از طریق رسانه‌ها صورت گیرد جرم است و این مساله در دادگاه مطبوعات رسیدگی می‌شود.

گفتنی است؛ مطابق قانون برای تحقق جرم افترا  باید سوء‌نیت وجود داشته باشد و مرتکب با توجه به ماده 699 قانون مجازات اسلامی عمل خود را عالماً عامداً به قصد متهم کردن دیگری انجام دهد.

 

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط