ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

میرمحمد صادقی: بخش حقوقی و اداری قوه قضائیه به وزارت دادگستری واگذار شود

در . ارسال به گفتگوی حقوقی

سایت حقوقی دادآور

سخنگوی سابق قوه قضائیه پیشنهاد داد تا در طرح افزایش اختیارات وزارت دادگستری در مجلس بخش امور اداری و مالی و حقوقی قوه قضائیه به وزارت دادگستری واگذار شود. 

دکتر میرحسین میرمحمد صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد موضوع افزایش اختیارات وزارت داگستری که هم اکنون در مجلس مطرح است گفت:

همیشه این موضوع مطرح بوده که وزیر دادگستری می تواند بخشی از وظایف رئیس قوه قضائیه را انجام دهد و در قانون اساسی هم موضوع تفیذ این اختیارات از سوی رئیس قوه قضائیه به وزارت دادگستری تاکید شده است.

 

معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آخرین بار این اقدام زمان آیت الله یزدی رئیس قوه قضائیه وقت انجام شد و بخشی از اختیارات خود را به حجت الاسلام شوشتری وزیر دادگستری وقت تفیذ کردند. این اقدام به اعتقاد من کار خوبی است و رئیس قوه قضائیه اگر فرد خوبی را بعنوان وزیر دادگستری انتخاب کند می تواند مسائل مالی و اداری قوه قضائیه را به او سپرده و وقت خود را صرف امور قضایی کند.

رییس سابق مرکز مطالعات توسعه قضایی کشور اظهار داشت: البته غیر از مسائل اداری و مالی، قوه قضائیه می تواند بخش حقوقی و یا بین الملل خود را هم به وزارت دادگستری محول کند چرا که قوه قضائیه اصلا به معاونت بین الملل نیازی ندارد.

میرمحمد صادقی در پاسخ به اینکه آیا موافق هستید تا سازمانهایی مانند سازمان زندانها، ثبت اسناد و یا پزشکی قانونی از دستگاه قضا منفک شده و به وزارت دادگستری واگذار شود گفت: من زیاد موافق نیستم چون یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که سازمان زندانها یا برخی نهادها از دولت منفک است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط