ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

مراسم بزرگداشت یوسف نوبخت برگزار شد

در . ارسال به اخبار همایش ها و کارگاه های علمی

1442560960078_1111.jpgسایت حقوقی دادآور

مراسم بزرگداشت شادروان یوسف نوبخت حقیقی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در این مراسم که همزمان با چهلمین روز درگذشت وی برگزار شده است، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، اساتید حقوق،‌ حقوقدانان و برخی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز حضور دارند.

شادروان یوسف نوبخت‌حقیقی قاضی، وکیل دادگستری و عضو اسبق هیات مدیره کانون وکلای مرکز بود.

محمدباقر نوبخت: برادرم در دفاع از حق از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد

سخنگوی دولت گفت: برادرم همیشه به من تاکید داشتند که یک دولتمرد خادم اگر خواسته‌ها و ملاحظات مردم را نداشته باشد و آنها رعایت نکند، دولتمرد خائن محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌، محمدباقر نوبخت در مراسم بزرگداشت برادر فقیدش که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: نوع کار و مسئولیت من ایجاب می‌کند که با لبخند خندان و دل پرخون با حضار ارتباط داشته باشم و خبرهای تلخی را که در دست دارم در قالب کلمات شیرین ادا کنم تا خاطر کسی آزرده نشود. ان شاء الله بتوانم این هنر را در این جا هم به کار برم.

وی ادامه داد: در زمانی که بحث دادگاه‌های عام مطرح شد، بسیاری از حقوقدانان برجسته کشورمان نگران بودند که یکی از این افراد مرحوم نوبخت بود و ایشان بسیار در آن زمان نگران بودند.

نوبخت یادآور شد: برادرم ضمن اینکه با شعر و ادب ارتباط داشت با قرآن و تفسیر آن نیز ارتباط نزدیکی داشت. همچنین کلمات و جملات همیشه در استخدام ایشان بودند و می‌دانست در کدام لحظه از چه واژه‌ای باید استفاده کند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: در دهه چهل و بعد از آن، بیانیه‌های امام (ره) را از اخوی دریافت می‌کردم و ایشان تحلیل بسیار درستی از فساد شاه داشت که برای من بسیار آموزنده بود. همچنین زمانی که در منزل راجع به مسائل سیاسی با هم بحث می‌کردیم ایشان بسیار معتدل و منصفانه مسائل را تحلیل می‌کرد.

سخنگوی دولت در وصف فعالیت و دوران قضایی برادرش نیز گفت:‌ امکان نداشت که در یک پرونده قضایی کسی بتواند در او نفوذ کند و ایشان بسیار مستقل بود. ناگفته نماند که وی در دفاع از حق و نیز در دفاع از همکارانش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد و در دفاع از حق برای خود جایگاهی قائل نبود.

نوبخت یادآور شد: برادرم بسیار امام (ره) را دوست داشتند و با رحلت امام (ره) من بی تابی را در چهره وی می‌دیدم. ایشان درخواست داشتند که پس از مرگ‌ در بهشت زهرا بین شهدا و امام (ره) دفن شود.

وی ادامه داد: برادرم همیشه سفارش دکتر روحانی و مردم را به من می‌کردند. یک دولتمرد خادم اگر خواسته‌ها و ملاحظات مردم را نداشته باشد دولتمرد خائن می‌شود. ایشان همیشه برای احقاق حقوق مردم این موضوع را به من سفارش می‌کردند.

نوبخت افزود: برادرم رسالت معلمی و استادی خود را همیشه به جا می‌آورد و جامعه قضایی چنین انسان آزاده‌ای را از دست داده است. وی هیچ گاه از خدمت به مردم دریغ نمی‌کرد و از خدمت به مردم جدا نبود.

نوبخت در پایان گفت: جامعه ایرانی انسان شریف، معتقد،‌ خدمتگزار، پاک، عارف و مرد صالح خدا را از دست داده است.

بهمن کشاورز: مرحوم یوسف نوبخت انسان بسیار بزرگی بود

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در وصف مرحوم نوبخت حقیقی استاد برجسته حقوق گفت: مرحوم نوبخت بیان بسیار محکم، منطقی، راهگشا و دلگرم‌کننده داشتند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهمن کشاورز در مراسم بزرگداشت شادروان یوسف نوبخت حقیقی که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم نوبخت انسان بسیار بزرگی بود. شروع کار وی در دادگاه صلح و بعد از آن در دادگاه حقوقی دو بود که دادگاه حقوقی دو از وجود مرحوم نوبخت بسیار بهره‌مند شد و نتیجه حضور ایشان در آن دادگاه کتاب اندیشه‌های قضایی بود.

وی ادامه داد: در شرایطی که امر قضاوت بسیار مشکل بود، مرحوم نوبخت حامی تمامی همکارانش بود. در عین حال به دلیل ذهن پویایی که داشت در تمام مدتی که به امر قضا مشغول بود به تدریس هم می پرداخت و پس از بازنشستگی نیز پروانه وکالت گرفت و داوطلب عضویت هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در دوره بیست و دوم شد که من حدود دو سال در دوره بیست و دوم که دوره خاصی در هیات مدیره کانون وکلا بود، در خدمت ایشان بودم.

کشاورز با اشاره به اینکه کتاب نگاهی به آیین دادرسی مدنی را از مرحوم نوبخت داریم، گفت: متاسفانه من موفق به دیدار ایشان در زمانی که کسالت داشتند نشدم، ولی ناگفته نماند که بیان مرحوم نوبخت همیشه محکم، منطقی، راهگشا و دلگرم‌کننده بود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) یادآور شد: کار در عدلیه بسیار سخت است و اینکه کسی در این محیط سالیان سال کار کند و هیچ کس نتواند یک صحبت منفی در موردش داشته باشد، نشان دهنده همت او و تفضل الهی است که این تفضل الهی شامل حال مرحوم نوبخت بود.

 

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط