ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

سنددار شدن بیش‌از ۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

ایسنا/کردستان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ۱۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور، تاکنون بیش از ۷ میلیون هکتار آن سنددار شده اند و برای آنها سند تک برگ صادر شده و در این زمینه رشد ۴۲ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که این میزان در استان کردستان ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

 

صفدر کشاورز، امروز در جلسه شورای قضایی و مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه های تثبیت مالکیت اشخاص، اعتبار بخشی به عقود و معاملات مردم، ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری و همچنین اجرای مفاد اسناد رسمی به شمار می رود.

 

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: در سازمان ثبت سعی شده تا با استفاده از فناوری و در بستر الکترونیکی ثبت شرکت ها به صورت ۱۰۰ درصد هوشمند انجام گیرد.

 

کشاورز اضافه کرد: در حوزه اجرای مفاد اسناد رسمی همانند محاکم قضایی که تشکیل پرونده در دفاتر خدمات قضایی انجام می شود، تشکیل پرونده اجرایی در دفاتر اسناد رسمی انجام شده و پرونده ها به صورت کاملا الکترونیکی تشکیل می شود.

 

وی تاکید کرد: روند تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی به صورت کاملا کنترل شده و هوشمند می باشد و این مهم سبب شده تا جعل و سوء استفاده از اسناد به حداقل برسد.

 

کشاورز افزود: از ۱۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور، تاکنون بیش از ۷ میلیون هکتار آن سنددار شده اند و برای آنها سند تک برگ صادر شده و در این زمینه رشد ۴۲ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که این میزان در استان کردستان ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

 

معان امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعامل و هم افزایی مدیریت دادگستری استان کردستان در جهت تثبیت اراضی کشاوزری، تقدیر و خاطرنشان کرد: در هر استانی که این تعامل بیشتر بوده، تثبیت اراضی بیشتری صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال بیش از ۸۰ درصد اراضی کشاورزی در کشور تثبیت شود.

 

حجت الاسلام حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک هفته وحدت و ولادت حضرت خاتم الانبیاء (ص)، اظهار کرد: وجود مبارک حضرت محمد مصطفی(ص) سراسر زیبایی، مهر، محبت و شفقت بود و امیدواریم خداوند متعال توفیق استفاده از فیوضات این ماه مبارک را به ما عنایت فرماید و ما را از پیروان راستین آن حضرت و مشمول الطاف و شفاعت این وجود نورانی گرداند.

 

وی افزود: اگر بخواهیم به وجود مبارک پیامبر اکرم شناخت پیدا کنیم، معرف این وجود نورانی، خداوند متعال است که بر آن حضرت صلوات می فرستد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: در دستگاه قضایی استان از زمان تدوین سند تحول و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضاییه در دادگستری و تمامی سازمان های تابعه اعم از ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، زندانها، بازرسی و سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدامات جهادی و موثری انجام شده و جهش و پیشرفت و بهبود امور ملموس و محسوس بوده است.

 

وی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از کهن ترین ادارات حاکمیتی کشور است و از زمانی که بحث مالکیت در کشور وجود داشته این اداره تاسیس شده است. 

 

حجت الاسلام حسینی، عنوان کرد: در حوزه اداره ثبت اسناد و املاک استان تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و ۴۷ درصدی اراضی کشاورزی اتفاق اقتاده که امیدواریم در آینده نزدیک این اراضی نیز به صورت کامل تثبیت شوند و برای آنها سند ثبتی صادر شود.

 

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات اکبرپیرمحمدی، امید زمانی به عنوان مدیر کل جدید اداره ثبت اسناد و املاک کردستان معرفی شد.

ارسال به شبکه های اجتماعی