ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

تنظیم اسناد عادی و قولنامه‌ها معضل بزرگی برای نظام حقوقی کشور شده است

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با ابراز امیدواری از برطرف شدن مشکلات و معضلات قانونی، درآمدی و سایر مسائل پیش روی جامعه سردفتری به عنوان کاتبان بالعدل و با سابقه ای بیش از یک قرن فعالیت و تنظیم روابط حقوقی مردم گفت: تنظیم سند رسمی اقدامی ارزنده در ایجاد بهداشت حقوقی و کاهش دعاوی است چرا که امروزه تنظیم اسناد عادی و قولنامه ها معضل بزرگی برای نظام حقوقی و قضایی کشور شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از میزان، حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آستانه ششم دی ماه روز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی، با حضور سرزده در یکی از دفاتر اسناد رسمی قدیمی تهران به نمایندگی از جامعه سردفتری و همچنین کارگاه تصویربرداری از دفاتر دست نویس کانون سردفتران و دفتریاران، از زحمات جامعه سردفتری کشور تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به برخی شرایط در کشور که تأثیر زیادی بر درآمد دفاتر اسناد رسمی و کاهش معاملات داشته است افزود: در آمار ۹ ماهه این دفاتر، اسناد بیع و مبایعه نامه ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که این ناشی از نوسانات اقتصادی است و لذا بحث افزایش تعرفه دفاتر اسناد رسمی نیز با جدیت پیگیری می شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه افراد و خانواده های زیادی از فعالیت در این دفاتر ارتزاق می کنند و مشکلات موجود باعث ایجاد گرفتاری های زیادی برای آنها شده است اظهار داشت: این مشکلات حتماً برطرف می شود و دفاتر اسناد رسمی به جایگاه اصلی و مهم خود بر می گردند.

بابایی با انتقاد از افزایش ۴ سال یک بار تعرفه های این بخش بر اساس ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی گفت: سازمان ثبت از پیگیری های صورت گرفته جهت اصلاح این ماده قانونی حمایت می کند چرا که تعیین تعرفه برای ۴ سال فعالیت این دفاتر با توجه به نوسانات اقتصادی اصلا منطقی نیست.


وی در این دیدار که خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نیز وی را همراهی می کرد، با تأکید بر اصلاح ساختار این بخش و الگو برداری از تجارب خوب سایر کشورها و محول کردن وظایف و اختیارات جدید به این نهاد حقوقی پرسابقه خاطر نشان کرد: برخی از امور در سازمان ثبت خارج از بحث حاکمیتی است و قابل واگذاری به دفاتر اسناد رسمی به عنوان پیشخوان های متخصص و معتمد هستند و بسترهای ایجاد شده و بسیار خوب جهت بهره گیری از خدمات هوشمند و الکترونیکی در این دفاتر نیز این امکان را ایجاد می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با حضور در کارگاه تصویر برداری از دفاتر دست نویس کانون سردفتران و دفتریاران، از نزدیک در جریان روند تصویربرداری و مقدمات ایجاد آرشیو الکترونیکی این دفاتر قرار گرفت.

ارسال به شبکه های اجتماعی