ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

زمان برگزاری آزمون وکالت اعلام شد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

زمان برگزاری آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ که پیش از این قرار بود جمعه ۲۲ اسفند ماه برگزار شود تغییر کرده و برگزاری این آزمون به فروردین سال ۱۴۰۰ موکول شد.

به گزارش ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورالعمل های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این سازمان آماده برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹- (اسکودا) در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه بود.

اما در روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه با اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر در اکثر استان ها و ضرورت تغییر شرایط برگزاری آزمون از قبیل اضافه کردن شهرها و حوزه های امتحانی جدید، سازمان سنجش آموزش کشور به لحاظ رعایت اصول فنی و اجرایی جهت تامین الزامات وزارت بهداشت و عدم امکان اعمال آنها در این بازه زمانی محدود، چاره ای جز تعویق آزمون نداشت.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که در این مساله مسئولان اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران هیچ تقصیری نداشته و نهایت تلاش و رایزنی خود را انجام دادند تا این آزمون سر موعد مقرر برگزار شود.

لذا این سازمان ضمن عذرخواهی از متقاضیان اعلام می کند این آزمون در تاریخ ۲۲ اسفند ماه سال جاری برگزار نمی شود و با توجه به هماهنگی به عمل آمده در روز جمعه مورخ ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

علت تغییر زمان برگزاری آزمون وکالت چه بود؟

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از تغییر زمان برگزاری آزمون وکالت به دلیل محدودیت تعداد حوزه های امتحانی و عدم امکان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این آزمون خبر داد.

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور به تشریح علت لغو زمان تعیین شده برای برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران در سال ۹۹ و موکول کردن آن به زمان دیگر پرداخت و گفت: قرار بود این آزمون روز جمعه ۲۲ اسفندماه برگزار شود، با اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر محدودیت تعداد حوزه های امتحانی این آزمون، تمرکز آزمون در مراکز استانها و تراکم داوطلبان در هر حوزه، آزمون مذکور در تاریخ ۲۲ اسفندماه برگزار نمی شود.

وی افزود:اعلام کرد زمان برگزاری آزمون فوق طبیعتا از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و نهادهای مربوطه به اطلاع داوطلبان می رسد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: در آزمون وکالت بیش از ۸۱ هزار و ۵۰۸ داوطلب در ۳۱ حوزه امتحانی متمرکز در مراکز استانها باید شرکت کنند که مطابق نظر کارشناسی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در سطح ارزیابی ریسک فعلی همه گیری کرونا در اغلب استان‌ها این تردد و تراکم در حوزه های امتحانی در استانها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تناسبی ندارد و مشکل ساز خواهد بود لذا موضوع به سازمان سنجش کشور اعلام شده و آزمون مذکور به تعویق خواهد افتاد.

جهانپور همچنین تاکید کرد: این موضوع تابع شرایط خاص هر آزمون بوده، لذا آزمون های احتمالی دیگری که ممکن است در روزهای آتی در پیش باشد لزوما ارتباطی به آزمون وکالت نداشته و حسب مورد بر اساس شرایط، ابعاد و نحوه برگزاری، قابل برگزاری خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط