ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

شدت یافتن تصرفات اراضی ملی با افزایش قیمت اراضی

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

ایسنا/مرکزی دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: با افزایش قیمت اراضی، دست اندازی در این عرصه و تصرفات اراضی ملی شدت پیدا کرده است که در این خصوص دستگاه های اجرایی باید قاطعانه و جدی پیگیری لازم را انجام دهند.

عباس قاسمی سه‌شنبه ۲۹ مهر در نشست شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت‌المال استان مرکزی، اظهار کرد: برخی افراد در مناطق خوش آب و هوا در اراک از جمله خانه‌میران، حسین‌آباد بغدادی و روستای انجدان اقدام به تصرف اراضی ملی کرده‌اند که این مهم باید مورد توجه مسئولان مربوطه باشد و در خصوص صیانت از اراضی ملی برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی افزود: بخشی از اراضی توسط یقه‌سفیدها به صورت حرفه‌ای تصرف و سندسازی شده و سپس به افراد ناآگاه فروخته شده که رسیدگی به این موضوع باید در اولویت قرار گیرد. اگر حواسمان نباشد این افراد تمام شهر را تصرف خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: صیانت از اراضی ملی وظیفه همگان است و دستگاه های متولی در این راستا نباید منتظر اجازه و دستور باشند بلکه هرکس در حیطه وظایف خود آتش به اختیار اقدامات لازم را انجام دهد. دادگستری نیز آمادگی کامل جهت حمایت و همکاری لازم را دارد.

قاسمی ادامه داد: میزان قابل توجهی از حریم رودخانه‌ها، کوهپایه‌ها و اراضی ملی که در برخی مناطق بویژه خانه‌میران مورد تجاوز قرار گرفته‌اند رفع تصرف شدند و مابقی نیز باید حداکثر تا یک هفته دیگر رفع تصرف شوند، در غیر این صورت متصرفین با اقدامات قضایی مواجه خواهند شد و اقدام به تخریب تصرفات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت اراضی سبب شده تصرف اراضی ملی نیز افزایش و شدت پیدا کند که در این خصوص دستگاه های اجرایی باید قاطعانه و جدی پیگیری لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: نمایندگان حقوقی سازمان های متولی در استان از قبیل منابع طبیعی و آبخیزداری، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید تصرفات در حوزه خود را شناسایی و مشخص کرده و به محض مشاهده تصرف، جهت پیگیری مورد را به دستگاه قضایی استان معرفی کنند. اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز باید کسانی را که اراضی موقوفه را تصرف کرده‌اند شناسایی و معرفی کند.

انتهای پیام

ارسال به شبکه های اجتماعی