ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

سراج: رسیدگی به جرایم سیاسی در هیئت منصفه امسال عملیاتی می‌شود

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور گفت: آیت‌الله رئیسی بر اعمال اصل ۱۶۸ قانون اساسی که هم شامل مطبوعات و هم جرایم سیاسی می‌شود تاکید داشتند؛ لذا رسیدگی به جرایم سیاسی امسال در هیئت منصفه عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، قاضی سراج در جلسه تقدیر از اعضای دوره پیشین هیئت منصفه مطبوعاتضمن ابلاغ پیام سلام و تقدیر آیت‌الله رئیسی به حاضرین در جلسه اظهار کرد: الحمدالله در این دو سال مشکلی نداشتیم و هیئت منصفه در این مدت ۱۸۰ جلسه برگزار کرد. ۱۱ هزار و ۹۰۰ نشریه مکتوب و دیجیتالی داریم، در دوره پیشین ۸۰ محکومیت و ۸۰ برائت داشتیم و در سایر موارد نیز تجدید وقت صورت گرفته است. همچنین اکثر قریب به اتفاق محکومیت‌ها جزای مالی بوده است در عین حال سعی می‌کنیم با گفت وگو در هیئت نظارت آمار را از این تعداد پایین‌تر بیاوریم.

وی افزود: بنای ما این بوده است که یک نفر از هیئت نظارت در هیئت منصفه باشد و مطالبی که در هیئت نظارت مطرح می‌شود به اطلاع هیئت منصفه برسد خصوصا در مورد پرونده‌هایی که از هیئت نظارت به منصفه می‌آیند چرا که رابطه تنگاتنگ بین این دو هیئت اهمیت بسیاری دارد و این ارتباط باید ادامه یابد.

نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه بر اعمال اصل ۱۶۸ قانون اساسی که شامل مطبوعات و جرایم سیاسی می‌شود تاکید دارد، لذا رسیدگی به جرایم سیاسی در هیئت منصفه امسال عملیاتی می‌شود و باید آمادگی بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اکثر قاطع هیئت منصفه ابقا شده است و ما فقط ۵ تغییر در این حوزه داشتیم که جا دارد از آن ۵ نفر هم صمیمانه تشکر کنم، این ۵ نفر هیچ مشکلی نداشتند و همه وقت خود را در هیئت منصفه صرف کردند، اما ما بنا داریم در هر دوره ۴ تا ۵ نفر را تغییر دهیم تا در حوزه‌های بعدی افراد آموزش دیده بیشتری داشته باشیم. قطعا در دوره‌های بعدی از وجود این عزیزان استفاده خواهیم کرد.

سراج ضمن تشکر و قدردانی از زحمات رحیمیان که ریاست دو ساله هیئت منصفه را برعهده داشت گفت: نفر اول قوه قضاییه شخصا اصل ۱۶۸ قانون اساسی را مورد تاکید قرار داد و آن را مطرح کرد، لذا اعتقاد رئیس قوه قضاییه به هیئت منصفه بسیار بالاست و اختیارات هیئت منصفه را توسعه داده‌اند.

پس از پایان اظهارات سراج نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیئت منصفه سراسر کشور، برخی از اعضای حاضر در جلسه نقطه‌نظرات و مطالب خود را مطرح کردند.

ارسال به شبکه های اجتماعی