ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

سازوکار تشکیل هیات‌های عمومی و تخصصی دیوان عدالت اداری مشخص شد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار تشکیل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری را تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز دوشنبه، ماده ۷ طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

براساس این ماده، ماده ۸ قانون و تبصره ذیل آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۸ : هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان به ترتیب ذیل تشکیل می‌شوند:

الف _ هیات عمومی دیوان با حضور رییس، معاونان قضایی، دادستان، مدیرکل هیات عمومی و روسای شعب تجدیدنظر و مستشاران به منشور رسیدگی به وظایف موضوع ماده ۱۲ این قانون به استثنای موارد بند «ب» این ماده تشکیل می‌شود. جلسه با ریاست رییس دیوان یا معاون وی رسمیت می‌یابد.

ب _ به منظور رسیدگی به مقررات و نظاماتی که توسط مقامات و شوراها تا سطح استان وضع شده هیات عمومی با ریاست دیوان یا معاون وی و عضویت دادستان و ۲۰ نفر از اعضای هیات عمومی که توسط رییس دیوان برای مدت یکسال به ترتیب مندرج در آیین‌نامه مصوب رییس قوه قضاییه تعیین می‌شود تشکیل می‌گردد.

ت _ هیات‌های تخصصی با عضویت حداقل ۱۱ نفر از قضات دیوان تشکیل می‌شوند. جلسات هیات عمومی و هیات‌های تخصصی با حضور دو سوم قضات مذکور رسمیت می‌یابد و ملاک صدور رای نظر اکثریت اعضای حاضر می‌باشد.

براساس تبصره این ماده سایر قضات دیوان و یا کارشناسان امر با دعوت رییس دیوان بدون داشتن حق رای می‌توانند در جلسات هیات عمومی و با دعوت رییس هیات تخصصی در هیات تخصصی مربوطه شرکت کنند و در صورت لزوم نظرات خود را ارائه کنند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط