ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

روسای مرکز مشاوران ماه‌ها ماندند تا پروانه وکالت را از ما بگیرند

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با انتقاد از ایجاد نهاد موازی با کانون وکلا گفت: روسای مرکز مشاوران هم ماه‌ها ماندند تا پروانه وکالت را از ما بگیرند. پس این امر نشان می دهد با اصالتیم.

به گزارش ایسنا، عیسی امینی در همایش "اخلاق و حقوق" که به مناسبت تاسیس بنیاد حقوقی زنده یاد بهمن کشاورز برگزار شد، گفت: خیلی خوشحالم که در دانشگاه تهران هستم، دانشگاهی که ۱۱ سال در آن افتخار تلمذ را داشتم.

وی افزود: بعد از فوت استاد کشاورز، تمام صفحات اول روزنامه‌ها به مرحوم کشاورز اختصاص داشت، بسیار عجیب بود. چرا؟ شاید برای خوب بودن و باسواد بودن و ... ایشان بوده است اما قطعا دلیل مهمی دارد. رسانه نقش مهمی را دارد. موثر بودن شخصیت استاد کشاورز بود و ما باید در این صفت دنبال آن بگردیم. این موثر بودن چیست. چرا موجب شد این انسان تا این حد اثرگذار بوده باشد.


وی با بیان به اینکه رسانه‌ها مهم‌اند اما در کشورهای درحال توسعه مهم‌ترند، گفت: اولین وصف استاد این بود که فعال مدنی بود و فعال سیاسی نبود البته نمی خواهم سیاست را تخطه کنم. دومین وصف مرحوم کشاورز دوری از هیجانات است و فشارهای زیادی بوده است ولی از هیجانات به دور بودند.

وی با بیان اینکه استاد کشاورز بسیار در روزنامه‌ها حضور داشت گفت: انسان ذاتا دیده شدن را دوست دارد. بعضی‌ها صبح تا شب در روزنامه می نویسند، ولی اگر بتوانیم طوری بنویسیم که هم اثر بگذارد و هم مخاطب را حس و لمس کند، این شخص در بطن جامعه حضور دارد. او کوتاه می نوشت ولی خوب می نوشت و جان مطلب را بیان می کرد. این هنر بزرگی است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های دیگر استاد کشاورز، شجاعت است گفت: بدون شجاعت نمی شود این صنف را نگه داشت زیرا همین رسانه ملی یکی از هنرهایش این است که نهادهای مدنی را به زیبایی انتخاب می کند و باظرافت تخریبش می کند.

وی افزود: یکی از اوصاف استاد کشاورز شجاعت بود. چه کسی گفته کنار نهاد مدنی، نهاد دیگری بسازید و هر سال آزمون داشته باشد. این زیرسوال بردن اعتبار محاکم و قانون گریزی است و مبارزه بافساد نیست. یکی دیگر از اوصاف مرحوم کشاورز توجه ایشان به مضامین اجتماعی بود و اجتماع نویس بود.

وی افزود: اطمینان دارم هیچ حکومت وکشوری پیشرفت نمی کند و به توسعه پایدار نمیرسد مگر با حکمرانی قانون و اجرای قانون.

وی افزود: کانون وکلای مستقل امروز پایدار می‌ماند و هر لحظه ای که تعلیق در این اقتدار رخ دهد، همان لحظه تعلیق در سلامت رخ می دهد. اگر وکیل مستقل تحمل نمی کنید پس قاضی مستقل وجود ندارد.

وی افزود: من افتخار دارم که ایرانی‌ام. نه مهاجرت کرده‌ام و نه اتهام دیگری دارم. سعید مرتضوی هم دنبال وکیل مستقل می گشت و روسای مرکز مشاوران هم ماه‌ها ماندند تا پروانه وکالت را از ما بگیرند. پس این امر نشان می دهد با اصالتیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم در استقلال کانون تلاش کنیم. کشور اگر دنبال توسعه هست راهی ندارد که به این توسعه پایدار تن دهد و الا توسعه ممکن نخواهد بود.

ارسال به شبکه های اجتماعی