ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

دادستان اردبیل: مصادره اموال قاچاقچیان به‌جای اعدام اولویت جدی ماست

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: با محدود شدن مجازات اعدام قاچاقچیان و در راستای بالا بردن هزینه اقتصادی، قاچاقچیان شناسایی و مصادره اموال آنها در اولویت جدی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، سیدناصر عتباتی در جلسه کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اردبیل اظهار کرد: ما در کنار سایر کمیته‌ها نظیر مقابله با عرضه، فروش و درمان و کمیته‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی سعی می‌کنیم تا در کاهش آسیب‌های ناشی از این بلای خانمانسوز به سمت پیشگیری و برخورد جدی با قاچاقچیان حرکت کنیم.

وی دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه موضوع اعتیاد یادآور شد و خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر با همراهی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سعی می‌کند تا به وظیفه خود در شناسایی و کشف عوامل و عناصر توزیع موادمخدر اقدام کند به طوری که در ۶ ماهه امسال میزان کشفیات ما برابر با کشفیات سال ۹۶ بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: این آمارها از طرفی نشان از تلاش و جدیت پلیس در مراقبت و هوشیاری برای دستگیری عوامل تهیه و توزیع موادمخدر دارد اما از سویی هشدار به همه ماست که همچنان سوداگران مرگ جوانان و فرزندان ما را نشانه گرفته‌اند.

عتباتی با بیان اینکه عده‌ای به بهانه وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی سعی می‌کنند جرایم مرتبط با موادمخدر را عادی جلوه دهند، گفت: هیچ کس حق ندارد به بهانه مشکلات اقتصادی و معیشتی و نبود شغل مبارزه با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر را ناچیز شمرده و یا در این زمینه دچار قصور و کوتاهی شود.

وی به اقدام اخیر دادستانی و پلیس مبارزه با موادمخدر برای حضور در مناطق و محلات آلوده و دستگیری مجرمین در این زمینه اشاره و تصریح کرد: ما دو شب گذشته با سرکشی به محلات مختلف به ویژه مشکوک به تهیه و توزیع موادمخدر سعی کردیم تا عناصر و عوامل اصلی را دستگیر کنیم تا بخشی از دغدغه خانواده‌ها در آلوده بودن برخی از محلات برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با انتقاد از برخی مسئولان در عدم توجه به معیشت مردم در مناطق محروم، ادامه داد: آنچه که در این محلات مشاهده کردیم فضایی مملو از فقر و نداری و دغدغه‌های تامین معاش بود که انتظار می‌رود مسئولان امر فکری به حال این شرایط بکنند تا عده‌ای به دلیل این مشکلات به سمت فروش و مصرف موادمخدر گرایش پیدا نکنند.

عتباتی بیان کرد: ما در یک سال اخیر و در راستای رویکرد محدود کردن مجازات اعدام تنها سه نفر از قاچاقچیان عمده را اعدام کردیم و هم اکنون رویکرد ما تحمیل هزینه‌های اقتصادی سنگین برای سوداگران مرگ است که در این زمینه شناسایی و مصادره اموال آنها در اولویت است.

وی از حل مشکل ناهماهنگی‌های به وجود آمده برای مصادره اموال خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدامات هماهنگی را شروع کردیم تا از خودروی قاچاقچیان گرفته تا منزل و سایر اموال آنها به سرعت مصادره و به نوعی هزینه‌های اقتصادی آنها را افزایش دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به وضعیت مراکز نگهداری معتادان و درمان آنها در قالب کمپ‌ها اشاره و اظهار کرد: شهرداری، بهزیستی و علوم پزشکی باید در تامین امکانات و داروی مورد نیاز این کمپ‌ها و هزینه نگهداری معتادان کمک و مساعدت لازم را انجام دهند.

عتباتی گفت: هرم جرایم استان اردبیل در ماه‌های اخیر تغییر یافته بطوری که بالاترین جرایم استان که پیش از این خشونت و به نوعی زد و خورد بوده است جای خود را به سرقت خرد داده است.

وی ادامه داد: ما در طرح اخیری که در پاکسازی محلات آلوده داشتیم به هر خانه‌ای وارد شدیم، در آنجا موادمخدر کشف کردیم که مسئولان امر باید در راستای فقرزدایی در این مناطق دست به کار شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هدف پلیس را جمع‌آوری معتادان از سطح شهر اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است تا این افراد وارد چرخه قضایی نشوند تا با قرار گرفتن در چرخه درمان بتوانند سلامت خود را بازیابند چرا که فرد معتاد در قانون مریض تلقی شده و باید به عنوان یک بیمار با او برخورد شود.

عتباتی از شهرداری اردبیل خواست تا به جای صرف هزینه‌های میلیونی در برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مختلف به کمپ‌های ترک اعتیاد کمک کرده تا افراد درگیر با این معضل سلامت خود را بازیابند.

ارسال به شبکه های اجتماعی