ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

دریافتی قضات در ایران نصف دریافتی قضات دیگر کشورهاست و دریافتی وکلای دادگستری یک پنجم دریافتی وکلای دادگستری دیگر کشورهاست.

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوق مجلس در نشست علنی اخیر خود مورخ 3 بهمن ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ گفته است: یکی از حساس ترین و مخاطره ترین کارها قضاوت است و در مبانی فقهی و اسلامی تامین معیشت قضات مورد تاکید قرار گرفته است و آیا زیبنده است که در حکومت اسلامی قضات ما به طور متوسط میانگین نصف دریافتی قضات در سایر کشورهای دنیا را داشته باشند؟

 

وی اضافه کرده است: مجلس شورای اسلامی تکالیف زیادی برای قوه قضائیه ایجاد کرده است، از جمله قانون آیین دادرسی کیفری که در سال 1394 لازم الاجرا شد و براساس نظر کارشناسان حداقل دو هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون نیاز است و اعتبارات عمرانی قوه قضائیه به طور متوسط تنها 10 تا 20 درصد تخصیص یافته است و درخصوص سازمان زندان ها دوستان استحضار دارند هزینه سرانه برای زندانیان به طور متوسط هر نفر 6 هزار تومان است.

این در حالی است که میانگین درامد وکلای دادگستری ایران را در بهترین حالت، به طور سالانه ۱۲.۰۰۰ دلار و میانگین درامد سالانه وکلای دادگستری در کشوری نظیر امارات متحده عربی ۶۵.۰۰۰ دلار است. بنابراین درامد وکلای دادگستری در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان کمتر از یک پنجم و در نتیجه از نظر تناسب وضعیت وکلای دادگستری و قضات در ایران نسبت به جهان، وضعیت وکلای دادگستری با توجه به عدد تناسب و میزان بیکاری بیش از ۵۰ درصدی، بسیار وخیم تر از قضات است.

 

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط