ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نظام جذب و گزینش در دستگاه قضایی به‌دنبال شایسته‌گزینی است

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

قائم‌مقام مرکز آموزش قوه قضائیه گفت: در برنامه پنجم توسعه 3633 نفر جذب دستگاه قضایی شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌السلام و المسلمین توحید عاملی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی که امروز (یکشنبه) در ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: امروز مراسم تحلیف 227 نفر از فارغ التحصیلان استان های کرمانشاه، تبریز، قم و تهران برگزار شد که از این تعداد 96 نفر از طریق جذب عمومی، 89 نفر جذب اختصاصی و 42 نفر از دانشگاه علوم قضایی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه دولت با جذب 4 هزار نفر به دستگاه قضایی موافقت کرده بود که از سال 90 تا 94 تعداد 3633 نفر جذب دستگاه قضایی شده‌اند که 91 درصد برنامه پنجم را شامل می‌شود؛ البته طی این مدت 1117 نفر به دلایل مختلف از دستگاه قضایی خارج شده‌اند.

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه گفت: از تعداد 3633 نفر 27 درصد از میان داوطلبان حوزه،8/7 درصد بانوان، 37 درصد از طریق جذب اختصاصی و 16 درصد فارغ التحصیل دانشگاه علوم قضایی هستند.

وی افزود: نظام جذب و گزینش در دستگاه قضایی به دنبال شایسته‌گزینی است، به همین دلیل در مراحل جذب مراحل مختلفی از جمله آزمون‌های کتبی و شفایی وجود دارد که شاید در دیگر دستگاه‌ها فقط یکی از این مراحل گزینش انجام شود.

عاملی گفت: در سال 95 بخش سنجش استعداد علمی قضات هم به مراحل گزینش اضافه شده است که در مسیر شایسته‌گزینی کمک می کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی برای کارآموزان قضاوت پرونده ویژگی شخصیتی تهیه می‌شود که این کار می تواند مدل خوبی در فرایند جذب باشد.

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضاییه گفت: از ابتدای سال ازریابی علمی 956 قاضی انجام شده و تا پایان سال 817 نفر دیگر در این فرایند شرکت می‌کنند که تا پایان سال 95 وضعیت علمی تمام قضات مشخص می‌شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی