ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

اجرای فاز اول آموزش حقوقی به دانش‌آموزان در دبیرستان البرز

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

مدیر آموزش همگانی قوه قضاییه گفت: فاز اول آموزش حقوقی به دانش آموزان و نوجوانان تابستان امسال در دبیرستان البرز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نامی در همایش «آموزش حقوقی به دانش آموزان» در راستای بند (د) ماده 211 برنامه پنجم توسعه که در دبیرستان البرز برگزار شد گفت: قوانین در کشور ما از یک رویکرد به دو دسته عادی و بالادستی تقسیم می شوند که به عبارتی قانون برنامه پنجم توسعه از جمله قوانین بالادستی است. این قانون وظایف دستگاه‌های اجرایی کشور را به مدت پنج سال مشخص کرده و یکی از دستگاه های اجرایی قوه قضاییه است.

نامی با اشاره به حدود وظایف قوه قضاییه در مواد 211 تا 235 در برنامه پنجم توسعه گفت: طبق این مواد قانونی قوه قضاییه مکلف است بخشنامه و آیین نامه‌های خود را در این چارچوب تنظیم کند.

وی افزود: بخش آموزش‌های عمومی حقوقی - قضایی طیف گسترده‌ای از گروه‌های مختلف مردم را شامل می‌شود و برنامه های اجرایی ویژه‌ای برای تمام گروه‌ها داریم، اما طبق بند (د) ماده 211 به صراحت آموزش حقوق به دانش آموزان قید شده است.

مدیر آموزش همگانی قوه قضاییه همچنین از آغاز اجرای بند «د» ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه در دبیرستان البرز خبر داد و گفت: فاز اول این برنامه در تابستان 95 در همین دبیرستان اجرایی می شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط