ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

سخنگوی قوه قضائیه از تشکیل کارگروه مشترک بین کانون وکلا و قوه قضائیه خبر داد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در هشتاد و ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی در مورد اعتراض وکلا نسبت به نحوه برخورد قضات در دادگاه‌ها و دیدار اخیر هیأت مدیره کانون وکلا با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: دلخوری به این معنا نیست که کانون وکلا از قوه قضائیه یا قوه قضائیه از کانون وکلا دلخور باشند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در یک مجموعه قضایی ممکن است فردی برخورد مناسبی با وکیل نداشته باشد و گلایه از آن باشد و یا موردی باشد که وکیل تخلف کرده یا وکیل علاوه بر تخلف، مبلغ گزافی را گرفته باشد.

اژه‌ای ادامه داد: بعضی از کسانی هستند که تحت عنوانی، مؤسسه خود را به ثبت رسانده و طبق اساسنامه حق وکالت ندارند و حق مشاوره حقوقی دارند اما کار وکالت انجام می‌دهند که هم ما و هم قانون وکلا نسبت به آن معترض هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه به موارد مطرح‌شده در این جلسه پرداخت و گفت: در این موارد صحبت شد، همچنین در مورد بعضی از تفاسیر از مواد قانونی و قرار شد کارگروه مشترکی در این زمینه تشکیل شود که از ناحیه تخلف قاضی یا کارمند و چه در مورد اینکه وکلا تخلفی کرده یا نقل قول غلط کنند.

این مقام ارشد قوه قضائیه در مورد اظهارات وکیل تعدادی از کارگران در مورد اینکه بخش دیگر پرونده مرتضوی کیفرخواست خورده و مطرح شده اظهار داشت: مطالب شما کلی است و من چیزی را که گفته‌اید در جریانش نیستم.

وی در مورد عنوان جرم در شکایت دولت قبل از آقای جهانگیری گفت: شکایتی که انجام می‌شود بستگی به عنوان اولیه دارد و اینکه تا آخر صدق می‌کند یا نه؛ من جزئیات پرونده را نمی‌دانم.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: گاهی اوقات عنوانی که شاکی بیان می‌کند تغییر می‌کند، یا شاکی عنوان را عوض می‌کند یا بعد دادگاه تشخیص می‌دهد این عنوان نیست.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط