ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

جزییات دستگیری 32 نفر از مدیران و اعضای کانال‌های تلگرامی

در . ارسال به اخبار

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در تشریح جزئیات تازه از دستگیری 32 نفر از مدیران و اعضای کانال تلگرامی در استان هرمزگان گفت: این افراد با تحریک اشخاص به انحرافات جنسی، گرایش به مضامین غیراخلاقی و ایجاد پروفایل غیرواقعی به جذب بیش از سه هزار نفر در کانال‌های غیراخلاقی اقدام کرده بودند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق اکبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 32 نفر از مدیران و اعضای کانال تلگرامی با تحریک افراد به انحرافات جنسی، گرایش به مضامین غیراخلاقی و ایجاد پروفایل غیرواقعی، به جذب بیش از سه هزار نفر در کانال‌های غیراخلاقی مبادرت ورزیده بودند. این افراد به انتشار محتویات مستهجن از قبیل ویدئو و عکس در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام اقدام می‌کردند که بر اساس بندهای "الف" و "ب" فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌ و به دستور مقام قضایی و با عملیات مرکز اطلاعات فضای مجازی نیروی انتظامی استان هرمزگان دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در پی این اقدام قضایی، مدیران 78 صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند که گزارش‌های مردمی نقش مؤثری در شناسایی این افراد متخلف داشته است. در راستای اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی استان هرمزگان و به دستور مقام قضایی؛ کارشناسان مرکز اطلاعات فضای مجازی و پلیس فتا در پوشش اطلاعاتی با تلاش‌های شبانه‌روزی موفق به شناسایی این 78 کانال، گروه و اکانت در شبکه‌های اجتماعی مجازی شدند که در جهت نشر اکاذیب، برهم زدن نظم عمومی، ایجاد رعب و وحشت در مردم، اشاعه مضامین ضد فرهنگی و تشویش اذهان عمومی به انتشار موارد غیراخلاقی ،تبلیغات نامتعارف و غیرمجاز در حوزه اماکن عمومی اقدام می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل مستندات، پرونده این افراد در حال رسیدگی است و به دستور مسئولان قضایی استان هرمزگان تعدادی از کانال مذکور مسدود شده است. این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی مردم به‌منظور برخورد با مجرمان مجازی و باهدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بابیان این‌که «گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است»، افزود: متأسفانه افزایش بیش‌ازپیش محتوای ضداخلاقی و ضدارزشی که کیان خانواده را هدف قرار داده، ازجمله این آسیب‌هاست.

وی با هشدار به افرادی که اقدام به ایجاد کانال‌های ازاین‌دست و با محتوای غیراخلاقی می‌کنند، اظهار کرد: دستگاه قضایی هرگز اجازه نخواهد داد که عده‌ای سودجو با اقدامات مخرب،مجرمانه و هنجارشکنانه امنیت عموم مردم و کاربران فضای مجازی را به خطر بیندازند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هم‌چنین در بیست و پنجمین نشست مشترک مسئولان به مشکلات حقوقی 68 نفر از شهروندان رسیدگی کرد.

در این دیدار به مشکلات حقوقی مراجعین در زمینه های مختلف قضایی از جمله تسریع در روند رسیدگی، تسریع در اجرای احکام، اعطای مرخصی به زندانیان و دیگر موضوعات و مسائل مرتبط و در محدوده مقررات قانونی رسیدگی شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در این دیدار پس از استماع مطالبات مردم و بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده، ضمن ارائه ارشادات لازم، جهت رسیدگی و رفع موانع موجود دستورات مقتضی را صادر کرد.

بر اساس برنامه عملیاتی دادگستری استان هرمزگان، شفافیت و تسریع در پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردم مهمترین اهداف برگزاری جلسات ملاقات مردمی است و بر همین مبنا ارتباط مستقیم مردم با مسئولان یک اصل راهبردی و حق مشروع مردم محسوب می شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی