ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

سفر نمایندگان اتحادیه جهانی سردفتران به ایران

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

رایزن حقوقی و بین‌المللی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم با اعلام خبر سفر اعضای اتحادیه جهانی سردفتران به ایران گفت: یکی از اهداف سفر هیات اتحادیه جهانی سردفتران به ایران، الحاق جمهوری اسلامی ایران به این اتحادیه بین المللی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوروش جعفری بیان کرد:

در حال حاضر این اتحادیه دارای 87 عضو از کشورهای جهان بوده و این اتحادیه در شهر رم ایتالیا مستقر است؛ از این رو پیوستن ایران به این اتحادیه، دستاوردهای زیادی را در زمینه تجاری و اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

 

رایزن حقوقی و بین المللی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم در توضیح این موضوع عنوان کرد: از مهم ترین مزایای الحاق اتحادیه کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی سردفتران این است که اسناد رسمی ما در تمامی کشورهای عضو این اتحادیه دارای اعتبار بوده و به‌سهولت مورد شناسایی قرار می‌گیرد و دارای اعتبار قانونی خواهد بود. بدیهی است اعتبار اسناد رسمی در سایر کشورها تسهیل در روابط تجاری و اقتصادی و سرمایه‌گذاری را به‌دنبال خواهد داشت و می‌تواند زمینه ساز تعاملات اقتصادی و تجاری هرچه سریع‌تر و آسانتر با سایر کشورهای عضو در اقصی نقاط جهان شود.

وی در تشریح برنامه سفر هیات موصوف به ایران گفت: هیاتی که به ایران سفر می‌کند متشکل از نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران و نایب رییس اتحادیه سردفتران اتحادیه اروپا است و در خلال سفر 5 روزه شان با مسئولانی چون معاون امور زنان رییس‌جمهور، معاون رییس قوه قضایه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک، وزیر دادگستری و اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی دیدار خواهند کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت سفر نمایندگان اتحادیه جهانی، مهم ترین هدف سفر این هیات به ایران را تسهیل کردن شرایط الحاق ایران به اتحادیه جهانی سردفتران عنوان و اظهار کرد: موانعی قانونی جهت پیوستن ایران به این اتحادیه جهانی وجود دارد که قرار است در جریان مذاکرات با مقامات جمهوری اسلامی ایران، زمینه لازم برای رفع این موانع فراهم کند..

به گفته وی با توجه به سیستم حقوقی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک سیستم حقوقی نوشته، گروهی از کشورهای دارای حقوق نوشته از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان و... از حامیان اصلی الحاق جمهوری اسلامی ایران به این اتحادیه به شمار می‌آیند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کشورهای آسیایی در راس آنها چین با هدف برقراری روابط اقتصادی و تجاری هرچه آسانتر، بهتر و سریعتر در اقصی نقاط جهان، بعد از طی فرایندی ده‌ ساله، در سال‌های قبل به این اتحادیه محلق شد و بسیاری از کشورهای در حال توسعه تلاش زیادی جهت الحاق به اتحادیه را آغاز کرده اند. اهمیت و تمایل جمهوری اسلامی ایران به الحاق به این اتحادیه در همین قالب قابل تحلیل و ارزیابی است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط