ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نایب رییس کانون وکلا: چابلوسی برای وکیل ممنوع است و سر خم کردن در شان وکیل نیست

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

نایب رییس کانون وکلا گفت: اگر عدالت و حقوق انسانی را از جامعه حذف کنیم، چیزی از آن جامعه باقی نخواهد ماند.

 به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاپور منوچهری در مراسم تحلیف 240 کارآموز وکالت خطاب به کارآموزان گفت: تا لحظاتی دیگر با ادای سوگند وکیل دادگستری خواهید شد، به متن سوگندنامه توجه کنید و آن را در طول دوران فعالیت خود بارها و بارها مطالعه کنید.

 

وی با بیان این‌که «در میان مشاغل گوناگونی که در جامعه وجود دارد فقط در خصوص چندشغل ادای سوگند مطرح است» گفت: قسم می‌خورید که در راه احقاق حقوق مردم قدم بردارید و احترام مراجع قضایی، همکاران و مردم را نگه دارید.

 

منوچهری گفت‌: همانطور که دوره کارآموزی مثل برق و باد گذشت،‌ زمانی چشم باز می‌کنید و می‌بینید که 10 سال یا بیشتر از وکالت شما گذشته است.

 

نایب رییس کانون وکلای دادگستری با طرح این سوال که آیا وکیل دادگستری شدید که فقط امرار معاش کرده و به دنبال مادیات باشید؟ گفت: فکر نمی‌کنم اینطور باشد، زیرا برای به دست آوردن پول راه‌های فراوانی وجود دارد، شما وکیل دادگستری شدید که از حقوق مردم دفاع کنید. مردم از قضات و وکلا توقع دارند و ما اگر عدالت و حقوق انسانی را از جامعه حذف کنیم،‌ چیزی از آن جامعه باقی نخواهد ماند.

 

وی خطاب به کارآموزان تاکید کرد: مردمی که به شما مراجعه می‌کنند صید شما نبوده و شما نیز صیاد نیستید. زیرا شما قسم خوردید مدافع حق باشید. در جامعه نسبت به قاضی و وکیل راه دیگری وجود دارد و در حقیقت قداستی برای قاضی و وکیل قائل بوده و هستند.

 

منوچهری در ادامه گفت: بسیاری از مسوولان امروزه جمهوری اسلامی در گذشته تحت تعقیب ساواک شاه بودند و همین وکلای دادگستری از آنها دفاع کردند. اگر وکیلی خدای نکرده کار ناشایستی انجام دهد، بزرگ نشان داده می‌شود.

 

نایب رییس کانون وکلای دادگستری با بیان این‌که «جامعه وکالت جز خدمت به جامعه و دستگاه قضایی کاری نکرده است» گفت: سعی کنید تصور غلط در جامعه ایجاد نکنید. بنابراین از همه جهت از جمله رفتار، کردار و پوشش باید شان وکالت را حفظ کنید.

وی درعین حال تاکید کرد: چابلوسی برای وکیل ممنوع است و سر خم کردن در شان وکیل نیست. برای اینکه حکمی را بگیرید شروع به چابلوسی کرده یا از همکارانتان بدگویی کنید در شان شما نخواهد بود.

 منوچهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی تعداد وکلای زن در جامعه بسیار اندک بود، اما امروز شاهد هستیم هر دوره در آزمون وکالت تعداد زیادی از زنان با نمرات بالا پذیرفته می‌شوند و این امر جای خرسندی دارد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط