ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

تشریح جلسه کمیسیون حقوقی مجلس با روسای کانون‌ها و اسکودا از سوی مندنی‌پور

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) به تشریح جلسه اسکودا و روسای کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور با کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که روز سه‌شنبه 14 آذرماه برگزار شده بود، پرداخت.

 

علی مندنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «این جلسه به دعوت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و با تقاضای اتحادیه‌ی وکلا ساعت 14 روز سه‌شنبه (14 آذرماه) با حضور رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و تعدادی از اعضای کمیسیون و نیز معاون وزیر دادگستری برگزار شد» اظهار کرد: همچنین روسای 23 گانه کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور به نمایندگی از وکلای کشور در این جلسه حضور داشتند.

 

وی با بیان این‌که « این جلسه دررابطه با لایحه جامع وکالت و نیز جایگاه کانون وکلا و نقش وکلا بود» افزود: در این جلسه افتخار جهرمی- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، بهمن کشاورز- رییس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، سید‌مصطفی انوری‌زاده- رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان، هما داوری رییس کانون وکلای دادگستری البرز و حسن فرهودی‌نیا- رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی به بیان خواسته‌ها و نیازهای خود در رابطه با وکالت پرداختند.

 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) خاطرنشان کرد: رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این جلسه بر دفاع خانه ملت از استقلال کانون وکلا تاکید کرد و گفت که ان‌شاءالله این ارتباطات بین خانه ملت و جامعه وکلا بیشتر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در این جلسه ما پیشنهاد دادیم که نه تنها در زمینه قوانین مربوط به وکالت بلکه در همه زمینه‌های دیگر نیز به عنوان مشاوره در امور حقوقی گزارش‌های لازم را به کمیسیون حقوقی و قضایی بدهیم و این امر نیازمند این است که همه به همدیگر کمک کنیم.

 

مندنی‌پور همچنین با بیان این‌که «اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز تاکید داشتند که وکلا نیاز جامعه ما هستند و باید به نقش و جایگاه آن‌ها اهمیت داده شود» گفت: ما نیز در این جلسه آمادگی خود را اعلام کردیم که در سراسر کشور مشاوره‌های اختصاصی و نظرات حقوقی خود را به صورت گزارش به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ارایه دهیم.

 

وی با اشاره به این‌که «در حاشیه جلسه با کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، وکلای گلستان با نمایندگان گلستان نیز جلسه‌ای را برگزار کردند» ادامه داد: از من و آقای کشاورز در این جلسه دعوت شد و این جلسه نیز پیرامون مشکلات قانون جامع وکالت رسمی و جایگاه وکیل بود و در این جلسه مطرح شد که باید از نهاد وکالت در جهت خدمت به نظام بهره‌گیری کنیم.

 

وی ادامه داد: در این جلسه روسای کانون‌ها و ما به عنوان نماینده‌ای از اسکودا اذعان کردیم که اگر لایحه جامع وکالت رسمی که هم اکنون مورد بحث کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است تصویب شود، دیگر چیزی از استقلال وکلا باقی نمی‌ماند.

 

مندنی‌پور در پایان گفت: خواسته ما در این جلسه این بود که همانطور که ایران در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و ... خاورمیانه نقش محوری ایفا می‌کند، چرا کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور نباید نقش خود را در عرصه وکالت ایفا کنند همانطوری که کانون وکلای کشور همسایه‌مان عراق، مصر، پاکستان یا حتی افغانستان نقش خود را در عرصه وکالت ایفا کرده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط