ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

معاون اجرايي مركز امور مشاوران قوه قضاييه خطاب به وكلا: به موكل‌تان خيلي اعتماد نكنيد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

معاون اجرايي مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان قوه قضاييه اظهار كرد: وكيل وظيفه دارد در چارچوب مقررات و با رعايت احترام، دفاع از موكل خود را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي اديبي طي سخناني در مراسم تحليف 800 نفر از كارآموزان وكالت مركز امور مشاوران قوه قضاييه گفت: امروز براي شما كارآموزان روز بسيار مهمي است و سرآغاز يك فعاليت جديد در عرصه زندگي‌تان است و امروز روزي است كه شما با سوگندي كه ياد مي‌كنيد نسبت به شغل‌تان متعهد مي‌شويد.

وي ادامه داد: اين سوگند در ذهن شما باقي مي‌ماند و ادامه فعاليت شما به اين سوگند برمي‌گردد و در تمام طول عمرتان كه در شغل وكالت مشغول هستيد همراه‌تان خواهد بود.

معاون اجرايي مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان قوه قضاييه با اشاره به اينكه امروز مراسم تحليف 800 نفر از كارآموزان وكالت را داريم، ادامه داد: جا دارد كه از مسئولان حفاظت قوه قضاييه تشكر كنم كه در چهار ماه گذشته كارهاي مربوط به حجم انبوه پرونده كارآموزان ما را انجام دادند و 500 پرونده بيشتر باقي نمانده است كه احتمالا بعد از ماه رمضان اين 500 پرونده هم آماده خواهد شد. 

اديبي در رابطه با نقل و انتقال حوزه قضايي كارآموزان وكالت اظهار كرد: افرادي كه در سال 88 پذيرفته شده‌اند بدانند كه ما چيزي به نام انتقال حوزه قضايي نداريم لااقل شش سال بايد در حوزه قضايي كار كنيم و بعد از شش سال مي‌توانيم تقاضاي انتقال حوزه قضايي خود را بدهيم.

وي با اشاره به اينكه شما بعد از گرفتن پروانه وكالت وارد امر وكالت مي‌شويد، گفت: شما وكلا بايد در دفاع از موكل‌تان دقت لازم را داشته باشيد چرا كه موكل‌تان روز اول رابطه حسنه‌اي با شما دارد اما همين كه روند پرونده به جلو پيش مي‌رود با مشكلاتي مواجه خواهيد شد لذا به موكل‌تان خيلي اعتماد نكنيد و فقط موكل را در قالب ارباب رجوع بدانيد بنابراين در تنظيم فرم وكالت‌نامه دقت لازم را داشته باشيد و در كارهاي وكالت مشورت كنيد.

معاون اجرايي مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان قوه قضاييه با اشاره به اينكه رعايت احترام قضات و اصحاب دعوا واجب است، خاطر نشان كرد: وكيل وظيفه دارد در چارچوب مقررات و با رعايت احترام، دفاع خود را انجام دهد.

 

 

اديبي با اشاره به اينكه وكيل بايد در حوزه قضايي خود فقط يك دفتر داشته باشد،‌گفت: وكيل در حوزه قضايي ديگر فقط مي‌تواند كمك كند لذا فعاليت موثر وكلا نبايد خارج از حوزه قضايي‌شان باشد.

 

 

معاون اجرايي مركز امور مشاوران حقوقي، وكلا و كارشناسان قوه قضاييه در پايان گفت: موكل احترامش واجب است اما وكيل نبايد خارج از مقررات و قانون وظايف خود را انجام دهد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط