ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

آغاز بكار 40 دفتر خدمات الكترونیك قضایی در تهران

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی



رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از فعالیت آزمایشی 40 دفتر ارایه خدمات الكترونیك قضایی در تهران خبر داد و گفت: تعداد این دفاتر در آینده نزدیك به 80 دفتر در تهران افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری امروز - شنبه - در حاشیه آیین آغاز بكار نخستین دفتر خدمات ارایه الكترونیك قضایی در جمع خبرنگاران افزود: پیرو تصویب طرح عدالت الكترونیكی، سامانه ای با عنوان سامانه الكترونیكی خدمات قضایی - سخا - در قوه قضاییه راه اندازی شد.
وی گفت: سامانه سخا از دو بخش درگاه خدمات الكترونیك قضایی و دفاتر الكترونیك قضایی تشكیل شده است.
رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: درگاه خدمات الكترونیك قضایی به نشانی اینترنتی www.adliran.ir در دسترس مردم قرار دارد و آنان می توانند از این طریق شكوائیه های خود را ثبت و یا با استفاده از كد رهگیری سوابق پرونده قضایی خود را پیگیری كنند.
شهریاری ادامه داد: اگر افرادی نیز به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونیك قضایی كه در طرح پایلوت در 40 نقطه در تهران انتخاب شده است، دادخواست یا شكوائیه خود را ثبت كنند.
این مقام مسوول در قوه قضاییه گفت: در حال حاضر طرح و پیگیری الكترونیكی دعاوی مطالبه چك، طرح و پیگیری الكترونیكی شكایات صدور چك بلا محل، ارایه الكترونیكی لایحه و مدارك پرونده های قضایی مربوط به چك، دریافت الكترونیك اوراق قضایی پرونده های مربوط به چك، كسب اطلاع از وضعیت پرونده های مربوط به چك از طریق سامانه و پرداخت الكترونیكی هزینه های دادرسی در دفاتر ارایه خدمات الكترونیك قضایی قابل انجام است.
شهریاری ابراز امیدواری كرد با راه اندازی دفاتر خدمات الكترونیك قضایی به صورت آزمایشی، اشكالات و نواقص این طرح استخراج و برطرف شود تا ظرف دو تا سه ماه آینده تعداد ثبت دادخواست ها بیشتر شود.
رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: برای اینكه اشكالات طرح برطرف شود، یك دفتر در مركز آمار ایجاد شده است تا اگر مردم در دفاتر ثبت اسناد با مشكل مواجه شدند به این دفتر مراجعه كنند.
شهریاری درباره انتخاب دفاتر اسناد رسمی برای ارایه خدمات الكترونیك قضایی گفت: به دلیل اینكه دفاتر اسناد رسمی همكار قوه قضاییه هستند و آمادگی الكترونیكی خوبی مانند راه اندازی امضای دیجیتالی داشتند، به نظر رسید كه شروع خدمات قضایی این دفاتر مناسب باشد.
این مقام مسوول در قوه قضاییه ادامه داد: علاوه بر دفاتر اسناد رسمی، مجوز راه اندازی دفتر ارایه خدمات الكترونیك قضایی به متقاضیان داده خواهد شد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط