ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

معاون نظام پزشکی: هیچ پزشکی به دلیل قصور پزشکی حبس نشده است

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

2-99.jpg
سایت حقوقی دادآور
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی نبض که به ماده 616 قانون مجازات اسلامی پرداخته بود گفت: از سال 92 که این قانون مورد بازنگری قرارگرفته است تاکنون هیچ پزشکی به دلیل قصور پزشکی به حبس نرفته است.
 
به گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فتاحی در نشست خبری گفت: وظایف و اختیارات سازمان نظام پزشکی که مصوب مجلس است، در برخی حوزه‌ها به حوزه انتظامی بازمی‌گردد.
 
وی به مواد مختلف قانون سازمان نظام پزشکی که به حمایت از بیماران و همچنین حفظ شئون و احترام جامعه پزشکی بازمی‌گردد اشاره کرد و گفت: خیلی ها انتظار دارند که ما پرونده‌های پزشکی را بازگو کنیم اما نباید حرف‌هایی بزنیم که در جامعه، میان مردم و جامعه پزشکی اضطراب ایجاد کند. نباید دیوار اعتماد مردم به جامعه پزشکی را از بین برد.
 
فتاحی با اشاره به تشکیل معاونت انتظامی در سازمان نظام پزشکی جهت تحقق وظایف قانونی سازمان نظام پزشکی در این حوزه ادامه داد: بر این اساس سازمان نظام پزشکی از 198 دادسرا و ‌201 هیئت بدوی در کل کشور برخوردار است و در مجموع حدود 3000 نفر وظیفه رسیدگی به شکایات انتظامی کادر پزشکی را بر عهده دارند. اما نهایتا انشاء رای با قاضی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: اقدامات درمانی با هر نیتی که باشد هدف نهایی آنها بهبودی و سلامت بیمار است. بی‌تردید در کنار اقدامات درمانی از کوچکترین اقدام درمانی گرفته تا بزرگترین آن ، یک‌سری عوارض احتمالی خواسته و ناخواسته وجود دارد.
فتاحی با بیان اینکه در مجموع در تمام دنیا 3 درصد اقدامات درمانی به شکایت منجر می‌شود، اظهار کرد: در آمریکا سالانه 40 تا 50 هزار مرگ و میر به دلیل قصورات پزشکی رخ می‌دهد، در انگلستان نیز 15 درصد پرونده‌های بررسی شده با تخلف همراه است. اما در ایران شکایت از کادر درمان تنها یک دهم درصد است. هرچند این رقم هم از نظر ما زیاد است اما در مجموع میزان شکایت از کادر درمانی در ایران در مقایسه با آمارهای دنیا رقم بالایی نیست.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط