ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

افراد پیش از عقد هر گونه قرارداد یا معاملات تجاری، با مشاوران حقوقی مشورت کنند

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

رییس کل دادگستری گلستان:دسترسی مردم به مشاوران حقوقی  تسهیل می شود

سایت حقوقی دادآور

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: پایین بودن دانش حقوقی مردم و استفاده نکردن از مشاوره حقوقی در فعالیت های روزمره  ، سبب سرریز شدن پرونده به محاکم استان شده است.

هادی هاشمیان ، لحاظ کردن مفاد قانونی در معاملات و عقد قرادادها را  راه حل جلوگیری از تشکیل پرونده ها در محاکم عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی برای سهولت دسترسی مردم به مشاوران حقوقی ، واحد های ارشاد و معاضدت قضایی را در همه حوزه های قضایی استان مستقرکرده است و افراد می توانند پیش از عقد هر گونه قرارداد یا معاملات تجاری، با مشاوران حقوقی این واحد ها مشورت کنند.

دکتر هاشمیان افزود: این مشاوره ها توسط وکلا و کارشناسان حقوقی به مردم ارائه می شود.

وی  تصریح کرد: در این واحدها علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی رایگان، نحوه  تنظیم دادخواست و شکواییه و چگونگی روند رسیدگی پرونده ها نیز ، به افراد توضیح داده می شود.

وی با بیان اینکه کاستن از ورودی پرونده ها و جلوگیری از سرگردانی مردم در راهروی دادگستری ها، رسالت اصلی واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی است از مردم خواست : پیش از تشکیل پرونده در دادسراها و دادگستری ها به این واحدها ، مراجعه کنند.

هاشمیان افزود: اگر پرونده از ابتدا درست تشکیل شود و روند اصولی خود را طی کند از دوباره کاری ، اتلاف وقت مردم و کارکنان قضایی استان نیز جلوگیری می شود و در دراز مدت ، بخشی از بار  ِ محاکم استان را کاهش می دهد.

هاشمیان، مشاوره تلفنی رایگان را تلاش دیگر دادگستری استان برای سهولت دسترسی مردم به مشاوران حقوقی عنوان کرد و گفت: شماره تلفن  129 در ساعت اداری به صورت رایگان ،پاسخگوی سوالات حقوقی مردم است.

وی افزود : دادگستری های استان همچنین برای افرادی که ناتوانی مالی آن ها از سوی دادگاه تایید شود وکیل معاضدتی رایگان ، معرفی می کنند.

واحد های ارشاد و معاضدت قضایی  در دادسراها و دادگستری های سراسر استان فعال است.

گلستان 18 حوزه قضایی دارد.

به نقل از سایت قوه قضائیه

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط