ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

شیوه‌نامه «مصاحبه آزمون دکتری» تدوین می‌شود

در . ارسال به اخبار آزمون ها

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اشکالات وارده به آزمون دکتری، از تدوین شیوه‌نامه‌ای برای ساماندهی مرحله مصاحبه آزمون دکتری خبر داد.

 

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نحوه پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه‌های کشور، گفت: در این زمینه اشکالات زیادی به ما گزارش شده است که بعضا خود وزارت علوم نیز آنها را پذیرفته است که این موضوعات در دست بررسی است تا به عدالت نزدیک‌تر شده و حقی از داوطلبان ضایع نشود.

 

وی در خصوص بیشترین اشکالات وارده به آزمون نیمه متمرکز دکتری، گفت: از جمله این مباحث وزن مرحله مصاحبه و دیگری مکانیزم برگزاری مصاحبه آزمون دکتری است، چراکه هم اکنون مکانیزم مشخصی برای مصاحبه وجود ندارد و در دانشگاه‌ها این موضوع به صورت سلیقه‌ای انجام می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: بنابراین مجلس در نظر دارد تا ضمن تعدیل سهم مصاحبه، یک شیوه‌نامه برای مکانیزم مصاحبه آزمون دکتری تدوین کند تا معلوم شود در چه چارچوبی مصاحبه انجام شود و اگر داوطلبی به نمره مصاحبه اعتراضی داشت بتواند در همین چارچوب پیگیری لازم را انجام دهد.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان آزمون دکتری در دانشگاه‌ها، گفت: افزایش بیش از اندازه پذیرش دانشجوی دوره دکتری، دانشگاه‌ها را دچار مشکلاتی کرده است، اما در صورتی که اعضای هیات علمی فعال در دوره دکتری همچون گذشته همکاری صادقانه‌ای داشته باشند، انشاء الله این مشکلات به حداقل می‌رسد.

 

زاهدی با اشاره به سخنان وزیر علوم مبنی بر برابر شدن سهم مراحل کتبی و مصاحبه آزمون دکتری، گفت: تا این لحظه در کارگروهی که در خصوص ساماندهی آزمون دکتری در حال فعالیت است، به نتیجه‌ای مبنی بر برابر شدن سهم مراحل کتبی و مصاحبه آزمون دکتری نرسیده‌ایم و با وجود اینکه وزیر علوم طی مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که سهم آزمون کتبی دکتری 50 و مصاحبه نیز 50 درصد شده است، اما هنوز کارگروه در این موضوع به تصویب نهایی نرسیده و این موضوع پیشنهاد وزیر علوم بوده که کارگروه در حال بررسی آن است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط