ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

آخرین اطلاعات از تغییرات شهریه دانشجویان دانشگاه‌های پولی

در . ارسال به اخبار آزمون ها

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه شهریه پردیس‌های دانشگاهی افزایش نخواهد یافت، گفت: دوره‌های شبانه مجازی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی 15 تا 20 درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

 

به گزارش خبرنگار « دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکترحسین نادری‌منش روز چهارشنبه در حاشیه همایش بزرگداشت هفته آموزش در دانشگاه الزهرا(س) و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هر ساله با توجه به نرخ تورم دوره‌های شبانه غیرانتفاعی و مجازی افزایش شهریه دارند، گفت: این افزایش شهریه در سال جدید کمتر از میزان نرخ تورم اعلام شده بوده است.

 

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم برای سال‌های آینده افزایش شهریه را اعلام کنیم، اظهارکرد: به نظر می‌رسد که دولت‌های بعدی نیز با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ تورم افزایش شهریه‌ای را باشیوه ملایم خواهند داشت.

 

نادری‌منش افزود: در حال حاضر هزینه یک دوره کارشناسی ارشد شبانه غیرانتفاعی از یک دبیرستان غیرانتفاعی نیز کمتر است.

 

معاون آموزشی وزیر علوم درباره نحوه صدور مجوز برای ایجاد پردیس‌های دانشگاهی، گفت: برای رعایت کیفیت سعی می‌کنیم اول به دانشگاه‌هایی که در استان‌ها قطب هستند، مجوز بدهیم، همچنین در تهران نیز دانشگاه‌های بزرگ مجوز ایجاد پردیس می‌گیرند، اما در برنامه پنجم و شیوه‌نامه ذکر نشده که دانشگاه‌های کوچک نمی‌توانند پردیس داشته باشند.

 

وی همچنین درباره ابلاغ آیین‌نامه شعب خارجی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: این آیین‌نامه در کمیته فراملی وزارت علوم بررسی شده و در حال حاضر نیز مجوز صادر می‌کنیم.

 

وی درباره زمان ابلاغ این آیین‌نامه اظهار کرد: این آیین‌نامه ابلاغ خاصی ندارد چرا که شاخص‌ها و ساختارهای تعریف شده باید در شورای گسترش مطرح شود.

 

نادری‌منش افزود: برای صدور مجوز برای ایجاد شعب خارجی دانشگاه‌ها محدودیت‌هایی لحاظ می‌شود چرا که این شعب به نوعی سفیرهای علمی ما هستند و نباید به گونه‌ای باشد که تعداد آنها خیلی زیاد باشد و یا اینکه ضعیف باشد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط