ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

آغاز فعالیت پردیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

در . ارسال به اخبار آزمون ها

سایت حقوقی دادآور
25-365.jpg
معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از موافقت قطعی شورای گسترش وزارت علوم با راه‌اندازی پردیس این دانشگاه خبر داد.
جعفر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)٬ اظهار کرد: شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه اندازی پردیس خودگردان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) موافقت و مجوز قطعی پردیس را صادر کرده است و از نیمسال دوم سال 93-92 فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
وی ادامه داد: این دانشگاه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو خواهد داشت که تمام زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در این پردیس آماده شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
 
معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: پردیس‌های دانشگاهی همان شعب دو دانشگاه‌ها هستند که با دریافت شهریه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ارائه آموزش می‌پردازند.
 
وی با اشاره به اهداف تأسیس پردیس‌های دانشگاهی، گفت: دانشگاه‌ها باید منابع مالی برای خود ایجاد کنند، تأسیس پردیس‌های دانشگاهی، جذب دانشجوی خارجی، تنظیم قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های خارج از دانشگاه، ایجاد دوره‌های آموزشی آزاد و مجازی و نیز سرمایه گذاری خیران از جمله راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن‌ها منابع مالی ایجاد کرد، هر چند این دانشگاه در بیشتر این موارد فعال است و در آینده نیز فعال تر خواهد شد.
 
احمدی به پذیرش دانشجو در این پردیس به سه شیوه اشاره کرد و افزود: پذیرش نوع اول در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد از طریق آزمون اختصاصی به صورت جداگانه و یا از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش است.
 
وی افزود: همچنین پذیرش نوع دوم نیز فقط در مقطع دکتری انجام می‌شود که در آن سازمان‌ها با تقبل شهریه افراد و معرفی آن ها، به صورت دکترای پژوهش محور جذب می‌شود و پذیرش نوع سوم در پردیس نیز تبلیغ برای دانشجویان خارج از کشور است که ادامه تحصیل آن‌ها در این پردیس‌ها امکان پذیر است.
 
معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: یکی دیگر از اهداف تأسیس پردیس دانشگاهی، جلوگیری از خروج دانشجو از کشور و تحصیل در دانشگاه‌های با کیفیت بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های درجه سوم کشور است و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور به منظور تحصیل یکی از راه‌های موثر در جلوگیری از خروج ارز از کشور محسوب می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص استان قزوین و نزدیکی به پایتخت و نیز بالا بودن تقاضای ادامه تحصیل در این استان تلاش خواهد شد، این پردیس دانشگاهی تبدیل به یکی از پردیس‌های موفق و با کیفیت علمی بالا در کشور شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط