ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (شرط استماع دعوی مطالبه مابقی سهم الارث)

در . ارسال به آرای منتخب

شرط استماع دعوی مطالبه مابقی سهم الارث

مرجع صدور: شعبه 52 دادگاه تجدید نظر استان تهران


چکیده:
-دعوی مطالبه مابقی سهم ‬الارث در صورتی قابل استماع است که ابتدا وضعیت تقسیم ماترک متوفی و مابقی سهم الارث به نحو منجز مشخص شود.


تاریخ رای نهایی: 1393/10/16 شماره رای نهایی: 9309970269501144


رای بدوی
در خصوص دعوی خواهان الف.ن. به‬ طرفیت خوانده ل.ن. به‬ خواسته الزام خوانده به پرداخت مابقی سهم ‬الارث و قیمت وسایل منقول از ماترک مادری و پدری با احتساب خسارات دادرسی، نظر به اینکه خواهان جهت اثبات ادعای خود دلیل یا مدرک محکمه ‬پسند و قانع‬ کننده‌ای اقامه و ابراز ننموده و به ‬موجب رونوشت مصدق رسید عادی مورخ 18/5/91 مشارالیها اقرار به دریافت سهم ‬الارث پدری و مادری خود نموده است. لذا دادگاه دعوی خواهان را ثابت تشخیص نداده و مستنداً به ماده 197 قانون آئین دادرسی مدنی، حکم به بی‬حقی و بطلان دعوی خواهان صادر و اعلام می‌نماید. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران خواهد بود.
رئیس شعبه 3 دادگاه حقوقی شهرستان ری- محمد نژاد

رای دادگاه تجدید نظر
در خصوص تجدیدنظر خواهی خانم الف.ن. به طرفیت خانم ل.ن. نسبت به دادنامه 0408 صادره از شعبه سوم دادگاه عمومی شهرستان ری که بر اساس آن حکم بر بی‬حقی تجدیدنظرخواه در مطالبه مابقی سهم ‬الارث و قیمت وسایل منقول از ماترک مادری و پدری وی صادر گردیده است دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده، اسناد و مدارک و اظهارات مضبوط در آن نظر به اینکه در دادخواست نخستین مابقی سهم ‬الارث مشخص نشده است و لازم بوده است مراتب به نحو منجز مشخص گردد بنابراین اساساً دعوی نخستین قابلیت استماع نداشته چون باید ابتدا به وضعیت تقسیم ماترک مشخص شود علی‬هذا به استناد مواد 2 و 358 قانون آئین دادرسی مدنی با نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته قرار رد دعوی نخستین صادر و اعلام می‌گردد رأی صادره قطعی است.
رییس شعبه 52 دادگاه تجدیدنظر استان تهران- مستشاردادگاه
قربان‬وند- فهیمی گیلانی

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط