ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

ساخت استيكر تلگرام براي كاربران ايراني ممنوع شد

در . ارسال به گوناگون

اعتماد| يك روز پس از آنكه وزير ارتباطات در تماس با مسوولان مسنجر تلگرام از آنها خواست تا نسبت به استيكر‌هاي توهين‌آميز و غير اخلاقي در ايران اقدام كنند، مسوولان اين شبكه در تماس با محمود واعظي اعلام كردند كه امكان طراحي استيكر براي اين مسنجر را براي كاربران ايراني از دسترس خارج كرده‌اند.

 

البته اين نخستين بار نبود كه وزير ارتباطات براي مسائل و مشكلات مربوط به اين پيام رسان محبوب كشور، اقدام به برقراري تماس با مسوولان اين سايت كرد. اوايل تيرماه نيز خبري مبني بر مكاتبه وزير ارتباطات با مسوولان مسنجر تلگرام منتشر شد و پيگيري‌هاي رسمي مقامات وزارت ارتباطات باعث شد تا تلگرام در توييتي رسمي خطاب به كاربران ايراني اعلام كند: «شركت‌هاي تامين‌كننده اينترنت در ايران دچار محدوديت ترافيك شده‌اند كه اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم تا دليل قطعي مشخص شود.»

روز گذشته خبري در ميان تمام خبرهاي حوزه فناوري خودنمايي مي‌كرد، آن هم «ممنوعيت استفاده از امكان ساخت استيكر در تلگرام براي كاربران ايراني» بود. استيكر‌سازي كه اين روزها تبديل به يكي از مهم‌ترين سرگرمي‌هاي عده‌اي از كاربران جهاني اين مسنجر شده است و براي اهداف گوناگون از اين امكان استفاده مي‌كنند، حالا براي تمام كاربران ايراني كه برخي از آنها استفاده صحيحي از اين امكان نداشته‌اند، ممنوع شده است.

واعظي، وزير ارتباطات روز گذشته در همدان اعلام كرد و گفت: «در تماسي كه با مسوولان تلگرام داشته‌ايم آنان عنوان كرده‌اند كه ما سيستمي براي همه كاربران دنيا طراحي كرديم كه استيكر بسازند اما نمي‌دانستيم برخي كاربران ايراني از اين موضوع سوءاستفاده مي‌كنند بنابراين امكان استيكر را در ايران مسدود مي‌كنيم. ما نيز در پاسخ به مسوولان تلگرام اعلام كرده‌ايم كه در صورت عدم تكرار اين موضوع، اين نهاد نيز ممانعتي از فعاليت تلگرام در ايران ندارد و استفاده از اين نرم‌افزار ارتباطي در ايران مسدود نمي‌شود. هر شبكه اجتماعي كه در ايران در حال فعاليت است، محدوديتي براي آن نداريم اما اگر آنان بخواهند قوانين ايران را زير پا نهاده و محتواي غيراخلاقي در آن انتشار يابد، به‌طور قطع تحمل نمي‌كنيم.»

اين در حالي است كه رويكرد مسوولان در ابتداي فعاليت اين دست پيام رسان‌ها در كشور، ممنوعيت و فيلترينگ بود. اما حالا محمود واعظي خبر از عدم وجود ممنوعيت براي فعاليت چنين شبكه‌هايي مي‌دهد. روز گذشته خبري در مورد وجود اختلال در اين شبكه هم منتشر شد كه مسوولان وزارت ارتباطات امكان اعمال فيلترينگ در اين شبكه را رد كرده و اعلام كردند اين اختلال به دليل به روز رساني اين شبكه به وجود آمده و هيچ ابلاغي براي فيلتر كردن پيام رسان تلگرام به دست‌شان نرسيده.

تلگرام از كي محبوب شد؟

بعد از آنكه وايبر دوران محبوبيتش را گذراند، كوچ كاربران از وايبر به تلگرام آغاز شد. تلگرام با سرعت بالاتر و امكان انتقال سريعتر صوت و تصوير به زودي جايش را در ميان گوشي‌هاي هوشمند و دل كاربران اين محصولات باز كرد. يكي از مواردي كه در روزهاي ابتدايي فعاليت اين پيام رسان بين كاربران مورد توجه قرار گرفت، استيكرهاي متنوع و جذاب آن بود. استيكرهايي كه به زودي توانستند تبديل به روشي براي مكالمه و اظهارنظرهاي دوستانه در فضاهاي شخصي و گروهي اين مسنجر شوند. از آنجايي كه ايراني‌ها مردم خلاقي هستند، در طول چندماهي كه از فراگير شدن تلگرام مي‌گذرد، ميزان قابل توجهي استيكر توسط كاربران در اين مسنجر توليد و منتشر شده است. استيكرهاي كمپين يك قطره آب از استيكرهاي خوبي بود كه براي فرهنگ‌سازي در زمينه مصرف درست از منابع آب بين كاربران تلگرام مورد استقبال قرار گرفته بود، همچنين استيكرهاي شخصيت‌هاي نوستالژيك كارتوني، يا عروسك‌هاي محبوبي مثل جناب خان كه استيكرهايش هم به اندازه شخصيتش در زمان كمي توانست محبوبيت بسياري پيدا كند. در اين بين طراح‌هايي هم بودند كه توهين به شخص يا گروه خاصي را جايگزين خلاقيت كردند يا با طراحي استيكر‌هاي مستهجن زمينه سلب اين امكان از تمام كاربران را ايجاد كردند. حالا ايراني‌ها بايد تا اطلاع ثانوي به همان استيكرهايي كه داشتند قانع باشند و منتظر خلاقيت و طرح‌هاي فكاهي و جذاب و جديد نباشند.

تلگرام زماني كه فعاليت خود را آغاز كرد، از آنجا كه مهم‌ترين رقيبش يعني وايبر، با استيكرها و انيميشن‌هاي مختلفش مورد استقبال مخاطبان بود، تصميم گرفت تا از راهي هوشمندانه اين رقيب را از ميدان به در برد، تلگرام در سايت خود به كاربران اعلام كرد كه در صورتي كه مايل باشند مي‌توانند استيكرهايي را كه طراحي كرده‌اند، براي سايت اصلي اين پيام رسان ارسال كنند و در صورتي كه طراحي‌ها مورد تاييد كارشناسان اين مسنجر قرار گيرد، تلگرام اين استيكرها را از طراحان خريداري مي‌كند و به عنوان استيكر رسمي خود به كاربران عرضه مي‌كند.

شايد بيست دقيقه تا نيم ساعت زمان بخواهيد تا از طريق ربات‌هاي مختلفي كه تلگرام در اختيارتان قرار داده است، استيكرهاي جذاب بسازيد. كافيست تا عكس يا متن مورد نظرتان را در فوتوشاپ طراحي كنيد و براي ربات استيكر ساز ارسال كنيد تا چند دقيقه بعد استيكرهاي مورد نظرتان را تحويل‌تان دهد. حال اگر طراح باشيد و وقت بيشتري براي اين طراحي اختصاص دهيد، مي‌توانيد يك كاراكتر جديد خلق كنيد و دوستان‌تان را شگفت زده يا خوشحال كنيد، اما از آنجا كه يك ربات اين كار را انجام مي‌دهد، در قبال محتواي ارايه شده نمي‌تواند حساس باشد و هر آنچه را كه كاربر به او ارايه دهد در قالب استيكر به او ارايه مي‌كند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط