ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

بازنگری در دستورالعمل حقوق مسافران

در . ارسال به گوناگون

مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی اعلام کرد: در طول یک ماهی که از اجرایی شدن دستور‌العمل حقوق مسافران می‌گذرد، تمام شکایت‌ها بررسی و غرامت‌های لازم پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مرتضی دهقان با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: در طول روزهای گذشته آمار تاخیر‌های پروازهای داخلی به شکل دقیق از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ثبت و ضبط شده و در تمام پروازهایی که نیاز به بررسی‌های بیشتر و پرداخت جریمه به مسافران بوده، اقدامات لازم صورت گرفته است.

به گفته وی به جز چند پرواز خاص که آنها نیز در صورت رسیدن درخواست‌های لازم از سوی مردم پیگیری خواهد شد دیگر پروازها تعیین تکلیف شده و در صورت نیاز به پرداخت جریمه وضعیت روشن خواهد شد.

تاخیر بیش از 30 دقیقه در 36 درصد از پروازهای مهرآباد

مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان این‌که در ماه گذشته 36 درصد از پروازهای فرودگاه مهرآباد بیش از 30 دقیقه تاخیر داشتند، اعلام کرد: تلاش کرده‌ایم با پیگیری تک به تک پروازها برای تمام برنامه‌هایی که به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت در فهرست دریافت غرامت در دستورالعمل حقوق مسافران قرار گرفته‌اند وضعیتی جدید را تعریف کنیم تا مردم بتوانند حقوق خود را در این زمینه تامین کنند.

دهقان به حق مسافران در تامین خدمات لازم برایشان در طول تمام مراحل پرواز اشاره کرد و گفت: هرچند ایرلاین‌ها این شکایت را داشته‌اند که درصدی از تاخیر‌ها نه به دلیل مشکلات آنها که با دلایلی فراسازمانی شکل گرفته، اما سازمان هواپیمایی آنها را ملزم کرده که تمام حقوق مسافران را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: ایرلاین به عنوان یک بنگاه اقتصادی طرف قرار‌داد تمام مسافران قرار دارد و حتی اگر تاخیر به دلیل ایجاد اختلال بر خدمات فرودگاهی، شرکت‌های سوخت‌رسان یا شرکت‌های جابه‌جا کننده بار به وجود آید، این ایرلاین است که باید با مردم روبه‌رو شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال بازنگری در دستورالعمل حقوق مسافران هوایی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به نگرانی و اعتراض‌هایی که بعضی از ایرلاین‌ها داشته‌اند می‌توان در ماه‌های آینده به بازنگری در این دستورالعمل فکر کرد، البته قطعا این بازنگری در قالب افزایش احیاء حقوق مسافران هوایی و رفع نگرانی‌های ایرلاین‌ها خواهد بود.

دهقان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم اجرای این طرح قطعا بر مبنای مصوبات در نظر گرفته شده دستورالعمل حقوق مسافران هوایی اجرا خواهد شد و سازمان هواپیمایی کشوری نیز بر اجرای این دستورالعمل در تمام مراحل نظارت می‌کند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط