ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

آغاز تحول در کدبندی قوانین کشور

در . ارسال به گفتگوی حقوقی

سایت حقوقی دادآور

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به آغاز طرح بزرگ کدگذاری قوانین کشور گفت: ۷۰۰ میلیون تومان بودجه می خواهیم تا سامانه تنقیح مقررات به روز شود.

الهام امین زاده با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهردر پاسخ به اینکه معاون حقوقی قوه قضائیه گفته است تنقیح قوانین با دولت نیست گفت: بعد از آن مصاحبه، وی گفتگوی دیگری داشت و عنوان کرد که تنقیح با دولت است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار قانون از سال ۱۲۸۵ تا کنون داریم. همچنین ۱۰ مرکز مرجع وضع قانون و صدها مرجع وضع قوانین فرعی داریم که به همین منظور نحوه برخورد مردم با این حجم از اطلاعات قانونی بسیار مهم است.

امین زاده با بیان اینکه در دولت قبلی در رابطه با بحث تنقیح قوانین تعامل خوبی با مجلس وجود نداشت، گفت: در دولت فعلی ما تمام تلاش خود را برای اصلاح روابط با مجلس شورای اسلامی انجام دادیم که یکی از فعالیت های خوب این معاونت بحث تشکیل شورای عالی تنقیح با همکاری مجلس و با حضور معاونین حقوقی سه قوه بود.

وی اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که مانند کشورهای فرانسه و آمریکا قوانین خود را کدگذاری کرده و بر اساس آن پیش برویم. معاونت حقوقی ریاست جمهوری ۹۴ کد و مجلس ۵۴ کد را تعریف کرده بود که قرار است در جلسه ای ویژه کدها را نهایی کنیم و به تصویب برسد. به عنوان مثال قوانین کشور در کدهایی مانند قوانین گمرک؛ مالیات؛ مصرف کنندگان؛ انرژی؛ آموزش؛ امنیتی؛ تامین؛ استاندارد و غیره ... تعریف می شود که بر روی آن ۵۰ نفر ساعت مطالعه شده است و احتمالا به ۵۰ تا ۶۰ کد برسیم. اگر این مهم محقق شود اتفاق بزرگی در تنقیح قوانین کشور رخ خواهد داد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد اینکه چقدر بودجه و نیرو نیاز دارید تا این مهم محقق شود گفت: ۷۰۰ میلیون تومان بودجه می خواهیم تا سامانه تنقیح مقررات به روز شود و نیروی کافی هم نداریم. اما تنها ۲۰ درصد بودجه لازم را داده اند. همین نیروهایی هم که هستند به جرات باید گفت دکترای تنقیح قوانین دارند چون حرفه ای شده اند و نمی خواهیم آنها را از دست بدهیم. به آقای نوبخت هم نامه نوشته ایم اما هنوز این بودجه تامین نشده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط